catalin olaru


  1. Victorie muncită: Whiplash de Damien Chazelle 497

  2. Neînţelegeri: Festivalul filmului francez 2014 495

  3. Cannes-ul provocatorilor 492

  4. Brooklyn nous appartient: Blood Ties de Guillaume Canet 475

  5. TIFF 2014. Trilogia bully-ilor din secţiunea Ochi pentru ochi şi filmele răzbunării 472

  6. Două metode de a distruge un festival (şi una de a-l salva): Festivalul Filmului European 2014 469

  7. Roşu, Cehov, maro: „Snowpiercer“ de Bong Joon-ho 467

  8. Alegorie gore: „Borgman“ de Alex van Warmerdam 465

  9. Dublă maturizare: „Jeune et jolie” 464

  10. Limitele corpului: „Nebraska“ de Alexander Payne 462

  11. Oscar 2014, momentul adevărului: „Dallas Buyers Club” şi „12 Years a Slave” 460

  12. Fiind hipster, paduri cutreieram: „Prince Avalanche“ de David Gordon Green 458

  13. Piatra comica: „Nymphomaniac: Volume 1“ de Lars Von Trier 455

  14. Viata dulcica: „La Grande Bellezza“ de Paolo Sorrentino 453

  15. Fruntas la oras: „Prizonieri” de Denis Villeneuve 451

  16. Optimizat pentru YouTube: „Déjà-vu“ de Dan Chisu 449

  17. In the Mood for Li: „Shun Li si poetul“ de Andrea Segre 446

  18. Astra Film Festival 2013: 20 de ani, 9 zile si 432 de beri 444

  19. E ceea ce e: „We Are What We Are“ de Jorge Michel Grau 442

  20. In transee 441

  21. Vai de noi: „Eu si tu“ de Bernardo Bertolucci 438

  22. Nuditatea frontala a imparatului: „Trance“ de Danny Boyle 435

  23. Indrumar alternativ, editia a treia: „Before Midnight“ de Richard Linklater 432

  24. Contrafacut: „The Best Offer“ 430

  25. How It’s Made: „Kapringen“ de Tobias Lindholm 428

  26. Deathsploitation festivalier: „Halt Auf freier Strecke“ de Andreas Dresen 421

  27. Povesti vanatoresti: Festivalul International de Film Bucuresti 420

  28. Pasunisme: „Beasts of the Southern Wild“ de Benh Zeitlin 418

  29. Remake cu executare: „Condamnat la viata“ de Bogdan Dreyer 416

  30. Sine IRA: „Shadow Dancer“ de James Marsh 415

  31. Mistouri: „Gambit“ de Michael Hoffman 414

  32. Calcule: „Zero Dark Thirty“ de Kathryn Bigelow 410

  33. Mediocritate de elita: „Gangster Squad“ 409

  34. Când Pat a intalnit-o pe Tiffany: „Silver Linings Playbook“ 408

  35. Abolitionism BD: „Django Unchained“ 406

  36. Fiul ratacitor si evanghelia verde: „Promised Land“ de Gus Van Sant 411

  37. New Wave Is Not Dead: „Rocker“ de Marian Crisan 412

  38. Popcorn Hitch 413

  39. Pisica alba, oaia neagra: „Glück“ 400

  40. Sandokan la scoala de cadre: „Chakravyuh“ 400

  41. Cu Bond la psihiatru 399

  42. Nu filmam sa ne amuzam: „Ginger si Rosa“

  43. Piesa lipsa: „Fill the Void“ 396

  44. Reactionar 397

  45. Cu de-a sila: „First Cousin Once Removed“ 394

  46. În cautarea lui Richard 393

  47. Inapoi 392

  48. Noptile mortilor vii: povestea lui 1574 362

  49. Occupy Hollywood: „In Time“ de Andrew Niccol 354

  50. Ministerul Adevarului, varianta 3D: „Immortals“ de Tarsem Singh 353

  51. Criza vârstei de mijloc: „3“ de Tom Tykwer 352

  52. Publicitate mincinoasa: „Primos“ de Daniel Sánchez Arévalo 351

  53. „Liceenii, în 53 de ore si ceva“, de Adrian Popovici 350

  54. Wall Street, partea a treia: „Margin Call“ de J. C. Chandor 349

  55. Mult prozelitism, putin cinema: Les films de Cannes à Bucarest (1) 347

  56. Mater studiorum: „Melancholia“ de Lars Von Trier 345

  57. În transee: „Horrible Bosses“ de Seth Gordon

  58. Monsieur Sorowitsch: „Die Fälscher“ de Stefan Ruzowitzky 343

  59. Dincolo de curcubeu: „Rabbit Hole“ de John Cameron Mitchell 341

  60. Ipocrizie si elan patriotic: „Friends with Benefits“ de Will Gluck 340

  61. Determinismul pe Intelesul tuturor: „Mr. Nobody“ de Jaco Van Dormael 338

  62. Porno pansiv: „Enter the Void“ de Gaspar Noé 339

  63. Ghidul arianului milostiv. „Captain America: The First Avenger“ de Joe Johnston 337

  64. Supererou din întâmplare: „Green Lantern“ de Martin Campbell 336

  65. Fum fara foc: „Incendies“ de Denis Villeneuve 334

  66. Pâna la capat: „Never let me go“ de Mark Romanek 333

  67. Anotimpurile: „Another Year“ de Mike Leigh 332

  68. Show sters: „Tournée“ de Mathieu Amalric 331

  69. În burta lupului: „Hanna“ de Joe Wright 328

  70. Oda pentru o para malaiata: „Dincolo de limite“ de Neil Burger 327

  71. Cimitirul de elefanti 326

  72. Concediu neuronal: „Hall Pass“ de Bobby si Peter Farrelly 325

  73. Vie]ile noastre viitoare: „Unchiul Boonmee“ de Apichatpong Weerasethakul 323

  74. The Good, the Bad and the B’est 322

  75. Normalitati paralele 321

  76. Arta de dragul artistului: „Aurora“ de Cristi Puiu 316

  77. Dragostea pe timp de criza: „Matinal cu scandal“ de Roger Michell 315

  78. Karma police: „True Grit“ de Joel si Ethan Coen 314

  79. Lezmajestate: „Eu sunt dragostea“ de Luca Guadagnino 313

  80. Baletul mecanic: „Black Swan“ de Darren Aronofsky 312

  81. Tace si le face: „The King’s Speech“ de Tom Hooper 311

  82. De-a filmul: „The Green Hornet“ de Michel Gondry 310

  83. Plictisissimo: „Mine vaganti“ de Ferzan Ozpetek 309

  84. Repetitia e mama invataturii: You Will Meet A Tall Dark Stranger de Woody Allen 308

  85. Dictatura imaginilor: „Autobiografia lui Nicolae Ceausescu“ de Andrei Ujica 307

  86. Un accident: „Turistul“ de Florian Henckel von Donnersmarck 306

  87. Holocaust cinematografic: „La rafle“ de Roselyne Bosch 305

  88. Bunul Ben Affleck: „The Town“ 304

  89. Elementar, dragul meu Greenaway: „Rembrandt’s J’Accuse…!“ 303

  90. Despre mecanismele kitsch-ului: „Partir“ de Catherine Corsini 302

  91. Ratele si vanatorul: „Gonzo“ de Alex Gibney 301

  92. Dupa razboi: „Wall Street: Money Never Sleeps“ de Oliver Stone 300

  93. Totul despre nimic: „Eat Pray Love“ de Ryan Murphy 299

  94. Senilitate: „Greu de pensionat“ de Robert Schwentke 298

  95. Soare cu smog: British Documentary 2010 297

  96. 6 zile cu Anim’est 5 296

  97. Decojind Evul Mediu: „The Countess“ de Julie Delpy 295

  98. Omul-lup si pomul copt: „The Wolfman“ de Joe Johnston 294

  99. Splice Girl: „Hibrid“ de Vincenzo Natali 294

  100. PR ratat: „Mar nero“ de Federico Bondi si „Nunta in Basarabia“ de Napoleon Helmis 293

  101. Varful clasei de mijloc: „Marti, dupa Craciun“ de Radu Muntean 291

  102. Nostalgii video: „The Expendables“ 290

  103. Mizeria de sub covorul rosu: „Teenage Paparazzo“ de Adrian Grenier 289

  104. O cursa a schiopilor: Anonimul 2010 288

  105. Oda colajului: „Legion“ de Scott Charles Stewart 286

  106. Semper puberis: „The A-Team“ de Joe Carnahan 285

  107. Spuma filmelor: „Ierburi salbatice“ de Alain Resnais 284

  108. Vara se numara hibrizii: „The Losers“ de Sylvain White 283

  109. Cand E.T. joaca pe masa: „They Live“ de John Carpenter 282

  110. Family Album, U.S.A.: „Naquoyquatsi“ de Godfrey Reggio 282

  111. The Grindhouse Effect: „Planet Terror“ & „Death Proof“ 281

  112. Cele 50 de minute de plictiseala: „Kiss“ de Andy Warhol 280

  113. Glamour-ul nostru cel de toate zilele

  114. Sfârsitul cinema-ului: „Sub maslini“ de Abbas Kiarostami 279

  115. Galbior, aproape alb: „Giallo“ de Dario Argento 278

  116. Fuse si se duse: „Caravana cinematografica“ de Titus Muntean 277

  117. Noir multicolor: „Dark Country“ de Thomas Jane 276

  118. Despre disciplina, în absenta: „Kynodontas“ de Giorgios Lanthimos 275

  119. Doina din Perús: „La teta asustada“ (2009) de Claudia Llosa 274

  120. Viata la tara: „Das Weisse Band“ de Michael Haneke 273

  121. Lumea dezlantuita: „A Serious Man“ de Joel si Ethan Coen 272

  122. Limite: „Bakjwi“ de Chan-wook Park 271

  123. Orice sau nimic: „Whatever Works“ de Woody Allen 270

  124. Ce n-a vazut apostolul: „The Road“ de John Hillcoat 269

  125. Antifilm: „Antichrist“ de Lars von Trier 268

  126. Capre anti-Bush: „The Men Who Stare at Goats“ de Grant Heslov 267

  127. Dilema moderna: „An Education“ de Lone Scherfig 266

  128. Fitilul rece: „The Hurt Locker“ de Kathryn Bigelow 265

  129. Golaniile unui gentleman: „Invictus“ de Clint Eastwood 264

  130. In bezna: „Edge of Darkness“ de Martin Campbell 263

  131. Mecanohorror: „Case 39“ de Christian Alvart 262

  132. Tehnopoezie: „The Imaginarium of Doctor Parnassus“ de Terry Gilliam 261

  133. De alean si saga: „E tare complicat!“ de Nancy Meyers 260

  134. Rarefiat: „Up in the Air“ de Jason Reitman 259

  135. Complot cu de toate 258

  136. Reality horror: „Paranormal Activity“ de Oren Peli 257

  137. 3, Doamne, si toti D: „Avatar“ 256

  138. Lupta de clasa pentru succesul de casa: „Looking for Eric“ de Ken Loach 255

  139. Ori la festival, ori la spital: Festivalul filmului francez 2009 254

  140. Cercul roz: „Ziua care mi-a schimbat viata“ de Rémi Bezançon 249

  141. N-are mama, n-are tata: „Orphan“ de Jaume Collet-Serra 250

  142. Riez, milord: „Funny People“ de Judd Apatow 252

  143. Pentru Disney bat clopotele: „Bun venit in Zombieland“ de Ruben Fleischer 253

  144. Nobile aspiraţii: „Julie & Julia“ de Nora Ephron 251

  145. Când noul val se îneacă la mal: „Amintiri din Epoca de Aur“ 248

  146. Când titlul spune totul: „Surrogates“ de Jonathan Mostow, articol aparut in nr. 247
  147. În mintea copiilor: KINOdiseea, prima editie, articol aparut in nr. 245
  148. Conformism cyberpunk: „District 9“ de Neill Blomkamp, articol aparut in nr. 244
  149. Melodrama frânta: „Los abrazos rotos“ de Pedro Almodvar, articol aparut in nr. 243
  150. Hotii si nazistii: Inglourious Basterds, articol aparut in nr. 242
  151. Western taitei: Cel bun, cel rau, cel ciudat , articol aparut in nr. 241
  152. Dupa doi iepuri: „Iubire la New York“ de James Gray, articol aparut in nr. 240
  153. Unde nu e întristare, nici suspin... , articol aparut in nr. 237
  154. Hable con Odete, articol aparut in nr. 237
  155. Si Dumnezeu a creat-o pe Barbarella. Iata omul perfect, articol aparut in nr. 236
  156. Ghiveci cu croissant, articol aparut in nr. 235
  157. Ce este viata?, articol aparut in nr. 235
  158. Antieroi, superstaruri, indiferenta , articol aparut in nr. 234
  159. Epifanie de gradul trei: „Knowing“ („Numere fatale“), articol aparut in nr. 233
  160. Sticletele si cusca: „Politist, adjectiv“ de Corneliu Porumboiu, articol aparut in nr. 232
  161. Repo! Eroarea genetica, articol aparut in nr. 231
  162. Hear no evil, see no evil , articol aparut in nr. 231
  163. Placiditatea unui triunghi , articol aparut in nr. 230
  164. Dupa Arnie, potopul: „Terminator Salvation“, articol aparut in nr. 229
  165. „A Complete History of My Sexual Failures“ de Chris Waitt, articol aparut in nr. 228
  166. Van Damaged, articol aparut in nr. 227
  167. Festivalul Filmului European 2009: stângism si stângacie (III), articol aparut in nr. 226
  168. Festivalul Filmului European 2009: eficienta si plictis (II), articol aparut in nr. 225
  169. Festivalul Filmului European 2009: surprize si socuri (I), articol aparut in nr. 224
  170. „Caracatita“ fara comisar: „Gomorra“ de Matteo Garrone, articol aparut in nr. 223
  171. Orb la orb îsi scoate ochii: „Blindness“, articol aparut in nr. 222
  172. Mica printesa: „Fetita si vulpea“, articol aparut in nr. 221
  173. 4, 3, 2, 1: „Testimonial“ de Razvan Georgescu, articol aparut in nr. 221
  174. Împaratii firescului: „Constantin si Elena“, articol aparut in nr. 220
  175. „Dirty“ Harry la 80 de ani: Gran Torino, articol aparut in nr. 219
  176. Lantul remake-urilor: „Jocuri, poturi si focuri de arma 4“ / „Rocknrolla“, articol aparut in nr. 218
  177. Pentagonul erotic al unei nopti de vara: „Vicky Cristina Barcelona“ de Woody Allen, articol aparut in nr. 217
  178. Bunul Will Smith: „sapte suflete“ al lui Gabriele Muccino, articol aparut in nr. 216
  179. Alege viata: „Vagabondul milionar“ de Danny Boyle, articol aparut in nr. 215
  180. Recviem pentru Ram, articol aparut in nr. 214
  181. Bufonul si Presedintele, articol aparut in nr. 213
  182. Dogme a380: „Pescuit sportiv“ de Adrian Sitaru, articol aparut in nr. 212
  183. Revolutia de catifea, articol aparut in nr. 211
  184. Încârligate sunt caile logicii: Întâlniri încrucisate, de Anca Damian, articol aparut in nr. 209
  185. Zack si Miri tricoteaza un pulover, articol aparut in nr. 208