Soft power România. Eternul și fascinantul „dosar în curs”

Din 2001 și până astăzi, în spațiul românesc se vorbește sistematic despre necesitatea unui brand de țară, însă toate încercările au eșuat lamentabil. Încurajarea proiectelor autohtone, a excelenței în cercetare și științe, a promovării produselor locale și a micilor fermieri, exploatarea sustenabilă a turismului (ecoturismul) și a mediului fac mai degrabă parte din strategii izolate de absorbție a fondurilor europene, decât dintr-o strategie de dezvoltare și promovare. (Corina Taraș-Lungu)

Corina Taraș-Lungu – Drumul deloc neted către o imagine de țară favorabilă

Ca o metahibă a traiectoriei României de la începuturile democrației liberale și până în anul pandemiei, tronează educația, sistemul cu puterea cea mai mare de transformare a unei societăți și a mentalităților colective.

Daniel David: „Trăim într-o lume în care adevărul nu mai poate să fie distorsionat prin a ascunde cel mai bine sau a striga cel mai tare”

România se află astăzi, psihocultural, într-o criză sau chiar luptă paradigmatică între profilul României vechi și cel al României moderne. România modernă, reprezentată mai ales de psihologia tinerilor, ar însemna promovarea autonomiei individului, descentralizarea puterii sociale…

Dragoș Anastasiu: „Trebuie să ținem ochii deschiși și să fim atenți la oportunități”

Am atrage mai mulți turiști dacă am crește calitatea serviciilor, de exemplu, ceea ce ține tot de educație, până la urmă. Educația de a livra servicii de calitate clienților.

Oana Giurgiu: „Dacă Ministerul Culturii nu ar fi tratat ca un domeniu ne-esențial, ca a cincea roată la căruță…”

În lumea filmului, România este o țară respectată, o voce puternică, profesionistă, nu numai la nivel european, ci mondial. O politică diplomatică mai coerentă probabil că s-ar fi putut folosi mai bine de acest atu.

Radu Delicote: „O țară iubită, apreciată și respectată de locuitorii săi pleacă din prima poziție în eventualul top al unei relevanțe regionale”

Cred că este o perioadă foarte bună, ținând cont de schimbările mari care au loc pe scena lumii, ținând cont de crizele cu care ne confruntăm, să punctăm pozitiv la capitolul relevanță externă. Cred că este o perioadă bună în care să ne folosim resursele de imagine la maximum.

Lasă un răspuns