Edy Chereji: „Echipa UNITED este formată din echipa UNTOLD și NEVERSEA și din partenerii noștri”

 

„S-au strâns milioane de lei, din care au fost achiziționate echipamente de protecție pentru spitale, aparate de anestezie și ventilație.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Interviu cu Edy Chereji realizat de Amalia Pană

Cum a apărut inițiativa UNITED din festivalurile UNTOLD și NEVERSEA? Cine sunt beneficiarii și cine sunt finanțatorii proiectelor?

Am început să construim inițiativa UNITED #BineImpreuna și să fim în contact direct cu autoritățile locale și naționale odată cu apariția primelor confirmări COVID-19 în România. Încă de atunci am anticipat că va fi nevoie de o coordonare națională a eforturilor, care să unească nevoile oamenilor din prima linie cu posibilitățile mediului privat din România. Pentru a înțelege cum putem ajuta cel mai eficient, am lucrat la un plan alături de partenerii noștri din fiecare an, de parteneri noi care ni s-au alăturat și, bineînțeles, alături de instituțiile statului, atât la nivel național, cât și la nivel local (Cluj și Constanța). Situația a evoluat îngrijorător de la o zi la alta și, pentru că nevoile eroilor din linia întâi nu își permiteau să piardă timp, fără resurse salvatoare, UNTOLD a instituit un fond propriu de 100.000 euro. Din acești bani s-au făcut diverse achiziții urgente, solicitate de autorități, iar fondul a crescut odată cu alăturarea partenerilor comerciali ai inițiativei. Încă de la început, am trimis la Constanța 6 camioane cu echipamente UNTOLD și NEVERSEA pentru construcția spitalului mobil. Astfel, am donat 4.000 de metri pătrați de portafloor, 4.000 de metri pătrați de geotextile și 6 tunuri de lumină din logistica festivalului Neversea și UNTOLD. De asemenea, zona de triaj din Spitalul Județean Constanța beneficiază de corturile festivalului. I-am avut parteneri în acest demers pe cei de la Industrial Access și VOS LOGISTICS. Pentru Spitalele din Cluj am donat peste 12.000 de teste și consumabile aferente, achiziționate cu sprijinul financiar al Cognizant SoftVision și BT. Pe lângă acestea, am răspuns la diverse nevoi punctuale, precum măști chirurgicale, mănuși, dezinfectanți, pneuri/cauciucuri de rezervă pentru mașinile Smurd etc. De asemenea, am contribuit cu dotarea tehnologică a centrului de comandă ISU. Cu ajutorul voluntarilor UNITED și al partenerilor comerciali, am creat, prin Bursa de Nevoi UNITED, 6.000 de viziere pentru spitalele din Maramureș și am ajuns la familiile din satele izolate din Munții Apuseni cu pachete cu alimente și jucării pentru copii. Am găsit mulți oameni dornici să ne sprijine și să facem bine împreună. UNITED susține și proiectul „Un Singur Cluj”, creat de cele mai importante festivaluri și evenimente din Cluj, alături de 50 de organizații locale și administrația publică. Această cauză mobilizează bani și resurse, pentru a susține spitalele, autoritățile și inițiativele civice în lupta cu COVID-19, prin bilete de solidaritate, în valoare de 10 lei, 50 lei, 100 lei, 500 lei, 1.000 lei și 5.000 lei. S-au strâns milioane de lei, din care au fost achiziționate echipamente de protecție pentru spitale, aparate de anestezie și ventilație. Echipa UNITED este formată din echipa UNTOLD și NEVERSEA și din partenerii noștri, precum și parteneri noi care s-au alăturat proiectului, organizații nonguvernamentale și voluntari care își doresc să facem bine împreună. Cei care doresc să se implice în inițiativa UNITED #BineImpreuna pot intra pe http://unitedromania.org pentru a vedea proiectele la care muncim, pot dona, se pot înscrie ca voluntari în Bursa de Nevoi, pot completa un formular în care să ne scrie dacă vor să ajute sau au nevoie de ajutor. Îi așteptăm alături de noi pe toți cei dornici să ne unim și să facem bine împreună. Inițiativa UNITED #BineImpreuna va continua să existe și după pandemie. Întotdeauna e loc de bine și de a face bine. Binele nu ține cont de timp, de spațiu, el este prezent în fiecare dintre noi. Iar binele multiplicat… face minuni! Întotdeauna am creat proiecte prin care să oferim o mână de ajutor, să facem fapte bune, prin UNTOLD și Neversea.

Cum a reacționat publicul cu privire la amânarea pentru 2021 a festivalurilor? Și cum crezi că arată viitorul organizatorilor de evenimente?

Amânarea nu a fost o decizie ușoară. Suntem recunoscători că avem un asemenea public, care ne-a susținut întotdeauna, și, cu atât mai mult, în aceste vremuri. Avem cel mai frumos public pe care îl poate avea un festival. Peste 95% dintre fani și-au transformat biletele și abonamentele în varianta „anytime” și le suntem extrem de recunoscători. Am primit zeci de mii de mesaje de susținere, de încurajare, de mulțumire din partea fanilor din toată lumea. Suntem o comunitate de milioane de prieteni care ne înțelegem și susținem reciproc în aceste vremuri unice pe care le trăim. Industria muzicală și cea de evenimente sunt printre cele mai afectate industrii din lume. A fost și este o situație dificilă pentru toată lumea și după săptămâni întregi de analize și urmărire a situației cazurilor de COVID-19, în România, precum și în alte țări, după nenumărate discuții cu autoritățile, care întârziau să își asume oficial o decizie cu privire la viitorul evenimentelor, ne-am asumat noi responsabilitatea de a ne păstra principiul pe care îl avem dintotdeauna – și anume că siguranța tuturor este pe primul loc. Astfel, am decis să amânăm edițiile din acest an pentru anul viitor. O experiență de festival, așa cum o așteaptă și o merită fanii, nu poate fi trăită 100% dacă sunt restricții, iar noi vrem să oferim întotdeauna publicului cele mai frumoase experiențe. În ceea ce privește viitorul industriei de evenimente, încerc să mă gândesc în primul rând la soluții și mai puțin la impedimente. Realitatea este că va fi o perioadă grea, dar va fi și o perioadă de construcție a încrederii. Pe de o parte, organizatorii de evenimente au obligația de a implementa toate măsurile de siguranță care se impun, pe de altă parte, participanții trebuie să înțeleagă și să respecte aceste noi măsuri. Doar în felul acesta vom putea să recâștigăm încrederea că suntem în siguranță atunci când participăm la evenimente, indiferent de numărul de participanți.

Edy Chereji este unul dintre fondatorii și directorul de comunicare al festivalurilor UNTOLD și NEVERSEA.

 

Lasă un răspuns