Sari la conținut
Autor: CARMEN CORBU
Apărut în nr. 440

Prezenta in licitatii, o formula de marketing

    Participarea la o tranzactie publica de tipul licitatiilor asigura artistilor o vizibilitate în zona unui public targetat pe criteriul comportamentului de cumparare. În plus, acesta e momentul în care – în mod transparent si ca rezultat al unei confruntari cerere-oferta – numelui unui artist i se ataseaza o cifra.

    Casa de licitatii Artmark are deja o experienta relevanta în tranzactionarea operelor artistilor contemporani aflati la primele prezente pe piata de arta. Cu patru sesiuni pe an dedicate acestui segment de vanzari, casa bucuresteana si-a dezvoltat intrumentele de selectie si evaluare a lucrarilor. „Exista, desigur, anumite criterii dupa care ne ghidam: CV-ul autorului, spatiile în care acesta a expus, articolele relevante pe marginea operelor, publicate de autori cu greutate în reviste de profil sau colectiile din care fac parte diferite opere ale artistului. Dincolo de aceste criterii, expertii evaluatori acorda o atentie sporita valorii intrinseci a lucrarii, temei, tehnicii de lucru si, nu în ultimul rand, raportului comparativ cu alti artisti. Restul e intuitie si vizionarism, a caror pondere nu este deloc neglijabila, în contextul unei piete de profil aflate înca în tatonari.“ – explica Manuela Plapcianu, CEO al casei de licitatii si colectionar de arta.

    Preview si event
    Potrivit celor de la Artmark, fiecare licitatie de arta contemporana presupune un pachet de instrumente de promovare: peste 3.000 de cataloage de lux distribuite catre un public bine targetat, 10.000 de exemplare cu selectii reprezentative ale operelor artistilor, 10.000 de exemplare ale unei publicatii speciale pentru clientii companiilor aeriane, respectiv alte 10.000 de exemplare pentru clientii hotelurilor de elita din Bucuresti si din tara. Fiecare licitatie desfasurata în Bucuresti este precedata de o expozitie în Capitala, la Palatul Cesianu-Racovita, sediul Artmark, si o alta expozitie în teritoriu, în orase cu potential pentru  dezvoltarea pietei de arta contemporana. Evenimentele de acest tip sunt dedicate atat publicului larg, cat si unui public interesat de vizionari private. Dincolo de aceste instrumente concepute pentru a familiariza publicul cu lucrarile artistului si a-l convinge ca merita sa investeasca în arta tanara, o licitatie însemna si evenimentul social accesorizat cu efervescenta si spirit al competitiei. Adica o maximizare a factorilor care influenteza comportamentele de cumparare.