Sari la conținut
Autor: CATALIN STURZA
Apărut în nr. 269

Blogging pro; scrieti despre orice, numai scrieti!

    Ce este acela un blogger profesionist? Bloggerul profesionist este un fel de jurnalist, cu doua diferente: mai intâi, un astfel de blogger nu trebuie sa lucreze neaparat pentru un ziar sau pentru un trust media; poate, foarte bine, sa fie propriul sau angajat; in al doilea rând, spre deosebire de un jurnalist, bloggerul profesionist scrie pe un blog, unde posibilitatile de expresie sunt extrem de variate.
    Bloggerul profesionist poate sa desfasoare pe pagina sa o munca de jurnalist sau poate sa isi concentreze atentia asupra unui hobby, a unei preocupari din timpul sau liber. Un astfel de blogger va constata cu timpul ca a discuta despre hobby-urile tale poate deveni, pe Internet, un mod de a-ti câstiga existenta.
    Conform raportului pentru anul 2009 despre starea blogosferei al motorului de cautare Technorati, numarul bloggerilor profesionisti, cel putin in spatiul virtual american, e in continua crestere. 2/3 dintre bloggerii profesionisti sunt de sex masculin si 40 la suta sunt absolventi de studii superioare. Cea mai mare parte a bloggerilor, 73%, scriu din placere si nu incearca sa câstige bani prin intermediul blogului.
    Motivele principale pentru care amatorii scriu pe blog sunt amuzamentul propriu si posibilitatea de a se exprima; dimpotriva, bloggerii profesionisti, fie ca scriu part-time sau full-time pentru anumite corporatii, blogeaza pentru a-si completa veniturile si pentru a impartasi din cunostintele si priceperea lor. 70% dintre profesionistii freelanceri au propria companie, ale carei produse le promoveaza printr-un blog.
    Doar 10% dintre bloggerii profesionisti declara ca scriu mai mult de 40 de ore pe saptamâna si doar pentru 17% bloggingul reprezinta sursa primara de venit. Aproape o treime dintre profesionisti lucreaza, in continuare, pentru un trust media. Conform unor alte sondaje, un venit decent, pentru un blogger profesionist in America, ar insemna depasirea unui prag lunar de 2.000 de dolari. Un numar impresionant de bloggeri, 70% din totalul amatorilor si al profeionistilor laolalta, scriu despre branduri importante.
    Daca va tenteaza sa deveniti, la rândul dvs, un blogger profesionist, iata câteva sfaturi, venite pe filiera Technorati de la o serie de bloggeri celebri: Scrieti despre ceea ce va place; daca nu veti face asta, nu veti avea succes, indiferent cât va veti stradui; Aveti rabdare, nu exista o reteta pentru un succes instantaneu; E nevoie cam de 2 ani pentru a hotari daca aveti sau nu perspective ca blogger; Scrieti, scrieti si iarasi scrieti, in fiecare zi!
    Motivele pentru care multi amatori renunta dupa o vreme la blogging sunt lenea; lipsa de consistenta in alegerea unui subiect despre care vor sa scrie si care sa ii defineasca; si descurajarea, dupa un timp in care succesul intârzie sa apara. Dimpotriva, ceea ce trebuie sa faca un blogger profesionist aspirant este sa-si infrânga lenea, sa posteze cel putin un post pe zi pe blogul propriu si sa lase minim un comentariu pe un alt blog, vecin.
    Bloggingul nu este o insula iar trimiterea frecventa a unor link-uri spre vecini poate fi o metoda buna de a atrage atentia blogosferei. Si, daca nici aceste sfaturi nu functioneaza, e foarte posibil sa va dati seama, la un moment dat, ca fie nu aveti destula experienta, fie nu aveti de fapt despre ce sa scrieti pe un blog.

    Un comentariu la „Blogging pro; scrieti despre orice, numai scrieti!”

    Comentariile sunt închise.