Dominanta prezentului lor este suprasolicitarea, iar cea a viitorului va fi ultramobilitatea. Conform barometrelor de consum cultural, accesează zilnic internetul și au acces larg la tehnologia smart. 86% dintre acești tineri au obișnuința de a viziona filme online. 75% dintre ei folosesc minim o dată pe săptămână serviciile de videosharing de tip YouTube. Filmul și fotografia sunt cele mai consumate produse culturale. O orientare majoră a lor către lectură nu este relevată de studii.
Programul „Literatură & Transmedia” propune combinarea unor practici văzute cu reticență, cele de lectură, cu practici intens accesate, cele situate în zona folosirii noilor tehnologii și cele din zona consumului de fotografie și video. Patru grupe de liceeni, din patru licee, realizează proiecte filmice sau fotografice pornind de la texte literare. Este un program care încurajează genuri noi de exprimare creativă: imagini pentru copertă de carte, grafică pentru afiș de lansare a cărților, book trailer pentru promovarea unor volume, sau poeme cinematice construite în jurul unor fragmente literare.
„Literatură & Transmedia” este un program dezvoltat de Fundația Culturală Augustin Buzura și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
- Daravere Concept Store - 8 decembrie 2023
- Școala de Vară de la Telciu, Bistrița-Năsăud - 1 decembrie 2023
- Trei momente în care am știut că antreprenoriatul cultural e o formă necunoscută de viață - 4 august 2023