Sari la conținut
Prima pagină » Articole recente » Alina Epîngeac, nominalizările pentru „Tendințe în arta și gândirea românească. Best-off 2023”

Alina Epîngeac, nominalizările pentru „Tendințe în arta și gândirea românească. Best-off 2023”

Revista Cultura a încercat să afle de la criticii și jurnaliștii conectați cu diferitele arii de expresie artistică și culturală care au fost cele mai importante momente ale anului 2023 și ce tendințe înregistrează creația autohtonă. Mulțumim celor care au răspuns întrebărilor noastre.



Alina Epîngeac
https://epingeac.com/

Am primit cu bucurie şi deschidere propunerea Revistei Cultura de a mă număra printre cei care să contribuie la realizarea unei panorame cât mai diversificate a spectacolelor relevante în teatrul românesc, în ultimul an. Unul dintre motivele pentru care am acceptat a fost acela de a fi avut ocazia vizionării majorităţii premierelor din anul 2023 în calitatea de membră în Juriul de Nominalizări al Galei UNITER 2024. Având posibilitatea de a delimita pe un ax obiectiv/subiectiv alegerile mele, am să pornesc de la o departajare pe care o consider firească şi deontologică. Primele spectacole pe care doresc să le menţionez aici sunt cele patru titluri care se regăsesc la nominalizările realizate de juriul din care am făcut parte la secţiunea „Cel mai bun spectacol”, rămânând constantă asumării întregii liste devenită, deja, publică. Pentru a mă încadra în limita propusă, de 6 spectacole, am să adaug încă două spectacole pe care le consider relevante în peisajul teatral actual, atât ca limbaj estetic şi mesaj, cât şi ca performanţă artistică. Aşadar, în ordine alfabetică, opţiunile mele sunt:

10 lucruri pe care le-am pierdut la Festivalul Mamaia” de Gabriel Sandu, regia Elena Morar şi Gabriel Sandu, Teatrul de Stat Constanţa

„1978” de Simona Semenič, regia Tomi Janežič, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara

„Antologia dispariţiei”, după proză feminină contemporană de Ștefania Mihalache, Anca Vieru, Lorina Bălteanu, Ruxandra Burcescu, Lavinica Mitu, Simona Popescu, scenariul, regia, universul sonor, filmările Radu Afrim, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi

Cine l-a ucis pe tata?” dramatizare de Mihaela Michailov după romanul omonim de Édouard Louis, regia Andrei Măjeri, Teatrul Metropolis Bucureşti

„Conferinţa iraniană” de Ivan Vîrîpaev, regia László Bocsárdi, Teatrul „Tamási Áron” Sfântu Gheorghe

„Oedip” de Robert Icke după Sofocle, regia Andrei Șerban, Teatrul Bulandra Bucureşti

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.