Sari la conținut
Prima pagină » Articole recente » Trend. Film românesc + box-office Ro, SUA, Franța

Trend. Film românesc + box-office Ro, SUA, Franța

trend film românesc. Începând cu sfârșitul lui octombrie 2022, revista Cultura va publica săptămânal o sinteză a trendurilor de consum pentru poezie, proză și film românesc, însoțită de alte clasamente relevante pentru creațiile artistice sau pentru preferințele publicului. Sinteza oferită nu este un clasament al vânzărilor, deși informațiile despre vânzări sunt integrate dacă sunt disponibile. Lista finală se obține prin monitorizarea topurilor de popularitate, a site-urilor comerciale, a rapoartelor de vânzări, a referințelor din presa culturală și a altor indexuri care cuantifică producția și consumul cultural. În intenție, lista nu va cuprinde evaluări critice. Obiectivul este de a descrie cât mai pertinent evoluția piețelor de artă din România.

Săptămâna 21-28 octombrie 2022

Film românesc

Un fenomen acut în cinematografe este reapariția filmului comercial românesc, după ce el a fost destul de absent ani în șir. Producțiile de semi/amatori și ale unor echipe venite din zona divertismentului de televiziune sau a serialelor fără pretenții artistice au reușit să creeze un nou public și o nouă categorie de producții – cinematograful de masă. În această toamnă, pentru prima dată după izbucnirea pandemiei Covid, asemenea comedii au putut să readucă în sălile de cinematograf un public masiv, atras de filme turnate în România. Timp de mai multe săptămâni, asemenea producții au dominat box-office-ul românesc. Ele au surclasat blockbustere internaționale, ceea ce, în sine, este extraordinar.

afis teambuilding
Teambulding, r.: Matei Dima, Cosmin Nedelcu și Alex Coteț

Genul – comedie & caterincă. Distribuția amestecă vedete de film, stand-up comedy, fotbal, muzică și social media. Conform Cinemagia, filmul cumulează peste 650.000 de bilete vândute în doar patru săptămâni de la intrarea în cinematografe. Box-office-ul depășește deja 3 milioane de dolari.

trend film românesc
Mirciulică, r. Cristian Iliușan

O altă comedie realizată de o echipă rodată în social media. Vedete sunt Mircea Bravo/Mircea Pop și Elena Moldovan/Bunica, actori-personaj deveniți celebri prin producții video pentru Youtube, un podcast și mai multe reclame tv. În primele trei săptămâni de proiecție, filmul a vândut peste 200.000 de bilete și a depășit semnificativ un milion de dolari încasări.

trend carte și film
Nunți, botezuri, înmormântări, r. Alexandru Lustig

Fiul Eugeniei Vodă, Alexandru Lustig s-a împus în regia de teatru prin montări din Cehov, Gogol și Shakespeare. Își face debutul în film prin această comedie al cărei scenariu este semnat de tatăl său, Adrian Lustig, care are deja în filmografie scenarii ale unor filme precum „Nunta mută” și „Luca”. În rolul principal este Șerban Pavlu, care se alătură unei echipe din care mai fac parte George Ifrim, Anca Sigartău, dar și Jean de la Craiova. În cinci săptămâni de proiecție, filmul a vândut aproape 25.000 de bilete.

afis balaur
Balaur, r. Octav Chelaru

Film cu prezențe în festivaluri românești și internaționale. Debut regizoral în lungmetraj pentru Octav Chelaru care, anterior, pentru filmele sale scurte, fusese nominalizat la Locarno – Leopards of Tomorrow –, Valladolid, Trouville ș.a. Filmul este o reconstrucție dramatică a unui caz de presă din România: o profesoară, soție de preot, care alege să aibă o relație intimă cu unul dintre elevii săi. Rolurile principale sunt jucate de Mălina Marcovici, Sergiu Smerea și Alexandru Papadopol. În rețelele de distribuție filmul însumează aproape 10.000 de spectatori, pe lângă cei din proiecțiile anterioare, de la TIFF și Anonimul.

trend carte și film
Om-câine, r. Ștefan Constantinescu

Regizorul româno-suedez Ștefan Constantinescu propune o co-producție româno-bulgară-suedo-germană. Subiectul este de la începutul pandemiei când, în zilele în care granițele se închideau una după alta, un român care muncește în Suedia vrea să se întoarcă în țară pentru a afla dacă soția sa, rămasă aici, îl înșală sau nu. Filmul încă își continuă prezențele festivaliere, fiind selectat la Romanian Film Festival din Londra. Totuși, el a intrat și în circuitul comercial, fiind proiectat pe câteva din ecranele bucureștene.

Top 10 Box-office România

săptămâna 17-23 octombrie – extrase din Cinemagia / Box Office Romania

După trei săptămâni pe prima poziție, Teambuilding a fost depășit de Black Adam, blockbuster cu lansare mondială pe 21 octombrie

  1. Black Adam / Adam întunecatul – 102 ecrane, 66.000 de spectatori
  2. Teambuilding – 117 ecrane, 43.000 de spectatori
  3. Mirciulică – 75 de ecrane, 30.000 de spectatori
  4. Captain Sabertooth and the Magic Diamond / Căpitanul Colți-de-sabie și diamantul fermecat – 84 de ecrane, 25.000 de spectatori
  5. Halloween Ends / Halloween: Sfârșitul – 78 de ecrane, 8.000 de spectatori
  6. Amsterdam – 61 de ecrane, 7.000 de spectatori
  7. Ticket to Paradise / Bilet pentru paradis – 30 de ecrane, 4.000 de spectatori
  8. Smile / Zâmbește – 32 de ecrane, 4.000 de spectatori
  9. The Elfkins/ / Elfii cofetari – 52 de ecrane, 5.500 de spectatori
  10. One Piece Film: Red / One Piece Film: Red – 75 de ecrane, 2.500 de spectatori

Top 10 Box-office SUA

Săptămâna 14-20 octombrie – extrase din Box Office Mojo

După ce a dominat întreaga vară și a ținut timp de 21 de săptămâni primele poziții din topul audienței, Top Gun: Maverick se apropie de ieșirea din topuri

  1. Halloween Ends – 3900 de ecrane, 46 mil. $ (cumulativ)
  2. Smile – 3600 de ecrane, 76 mil. $ (cumulativ)
  3. Lyle, Lyle, Crocodile – 4300 de ecrane, 24 mil. $ (cumulativ)
  4. The Woman King – 2500 de ecrane, 60 mil. $ (cumulativ)
  5. Amsterdam – 3000 de ecrane, 13 mil. $ (cumulativ)
  6. Don’t Worry Darling – 2700 de ecrane, 43 mil. $ (cumulativ)
  7. Barbarian – 1800 de ecrane, 40 mil. $ (cumulativ)
  8. Terrifier 2 – 700 de ecrane, 3 mil. $ (cumulativ)
  9. Bros – 2200 de ecrane, 11 mil. $ (cumulativ)
  10. Top Gun: Maverick – 900 de ecrane, 716 mil. $ (cumulativ)

Top 10 Box-office Franța

19-26 octombrie – extrase din AlloCiné

Franța este țara cu cel mai volatil box-office, axat pe premiere. Aproape toate pozițiile din top 10 se schimbă săptămânal și sunt rare filmele care reușesc să prindă patru săptămâni în top. În aceste condiții, producțiile franceze își împart topul cu cele americane.

  1. Black Adam – 713.000 de spectatori (new entry)
  2. Novembre – 373.000 de spectatori (total: 1,4 milioane de spectatori)
  3. Simone, le voyage du siècle – 355.000 de spectatori (total: 840.000 de spectatori)
  4. Le Nouveau Jouet – 271.000 de spectatori (total: 271.000 de spectatori)
  5. Belle et Sébastien: Nouvelle génération – 180.000 de spectatori (total: 180.000 de spectatori)
  6. Smile – 175.000 de spectatori (total: 830.000 de spectatori)
  7. L’Innocent – 157.000 de spectatori (total: 350.000 de spectatori)
  8. Samouraï Academy – 150.000 de spectatori (total: 304.000 de spectatori)
  9. Jack Mimoun et les secrets de Val Verde – 145.000 de spectatori (total: 400.000 de spectatori)
  10. Halloween Ends – 123.000 de spectatori (total: 310.000 de spectatori)

Urmează: Cultura, Trend. Proza românească

Articolele din săptămânile precedente vor putea fi găsite în secțiunea arhiva Trend artă românească.

2 comentarii la „Trend. Film românesc + box-office Ro, SUA, Franța”

  1. Pingback: Trend. Carte și film în România

  2. Pingback: Trend. Film românesc în cinematografe. Săptămâna 21-28 octombrie 2022 - Revista Cultura

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.