Sari la conținut

Cultura

revistacultura.ro
  • Căutare avansată
  • Prima pagina
  • Autorii din Cultura
  • Arhiva pe numere
  • Despre revista Cultura
  • Blog
  • FCAB

Cultura

revistacultura.ro
  • Căutare avansată
  • Prima pagina
  • Autorii din Cultura
  • Arhiva pe numere
  • Despre revista Cultura
  • Blog
  • FCAB

Dislike. Ce tie nu-ti place…

  • ianuarie 16, 2014
Autor: CATALIN STURZA
Apărut în nr. 452
2014-01-16

Era „atitudinii pozitive“ promovata de Facebook e posibil sa se apropie de sfârsit. Dupa o perioada foarte lunga de asteptare, reteaua de socializare a decis sa le faca pe plac clientilor, se pare foarte numerosi care, cereau un buton de „dislike“ – nu-mi place. Insa,  momentan, doar pe jumatate. Reteaua de socializare a lansat optiunea de „dislike“, dar acesta poate sa fie folosita doar in mesaje si, pentru moment, nu indeplineste nicio functie. Dar de ce au oamenii nevoie de un buton de „dislike“? Evident, ca sa sanctioneze alti oameni. Pe aceia pe care toata lumea ar vrea sa-i sanctioneze. Conform unui sondaj realizat de seatband.com, cei mai enervanti utilizatori de Facebook sunt cei care publica mesaje referitoare la dieta sau la exercitii fizice, cei care se lauda cu numarul de calorii mâncate sau cu pregatirile pentru activitati sportive. Pe locul al doilea se situeaza cei care impartasesc fotografii cu ceea ce manânca, iar pe locul al treilea se plaseaza utilizatorii care publica mesaje criptice, care necesita mai multe explicatii pentru a fi intelese. De obicei, acestia refuza sa clarifice, raspund evaziv, sau nu vor sa vorbeasca despre ceea ce au publicat. Pe pozitia a patra se afla persoanele care ii invita pe ceilalti utilizatori sa se joace diverse jocuri in reteaua Facebook, iar pe locul al cincilea se claseaza parintii care documenteaza cu fotografii/povestesc, neobositi, ce face in fiecare moment copilul lor. Asadar, sportivii entuziasti sunt aproape la fel de detestati precum proaspetii parinti – la fel de entuziasti. La mijloc cad bucatarii amatori, cripticii si fermierii din Farmville. O concluzie interesanta: sa fii insistent (fermierii marcheaza cele mai multe puncte, aici) sau sa faci, in mod insistent, pe interesantul (precum cripticii) e mai putin enervant decât sa-i inviti, cu convingere si plin de bune intentii, pe altii in „celula“ ta (cum fac sportivii si parintii: bine ati venit la noi in celula!). Si, pâna se hotaraste Facebook sa implementeze butonul de „dislike“, o solutie de a scapa de enervari ar fi – poate, zic si eu – sa ne gasim si alte ocupatii, in afara de Facebook.

Etichete:buton de „dislike“era „atitudinii pozitive“fenomenul Facebookutilizatorii de Facebook

Ediții

  • Cultura 627
  • Cultura 626
  • Cultura 625
  • Cultura 624
  • Cultura 623
  • Cultura 622
  • Cultura 621
  • Cultura 620
  • Cultura 619
  • Cultura 618
  • Cultura 617
  • Cultura 616

Copyright: 2021 - Revista Cultura.
Editor: Fundația Culturală Augustin Buzura.
Webmaster: Nicu Ilie. Content management: Vizual Graficante.ro
Tema: Neve | Propulsată de WordPress