editorial
Remus Pricopie / Ce este, dar mai ales ce NU este „România Educată” / pag. 5
câmpuri de expertiză
Niculae Iancu / Afganistan. Ce va urma? / pag. 10
teme în dezbatere
Adevărata educație pentru viață. Un sistem incompetent nu poate crea competențe
Dosar coordonat de Corina Taraș-Lungu
/ PP. 17-47 /
Corina Taraș-Lungu / De ce e atât de dificil să fim oameni integri, funcționali și adaptați / pag. 18
Marcel Bartic: „Noi avem doar o imagine despre elev, nu știu dacă îl vedem cu adevărat.” / pag. 20
Lucian Ciolan: „Nu este de mirare că unul din trei elevi din România declară că se simte singur și nesprijinit la școală!” / pag. 26
Mirela Ștețco: „Cred că stăm prea mult, prea des în ce ar trebui să știe sau să facă elevul și aproape deloc în cum ar trebui să fie el.”
/ pag. 32
Ștefan Pălărie: „Cea mai importantă problemă cu care se confruntă educația din România este neguvernabilitatea ei.” / pag. 42
arte & media & științe
poezie. Ședințe de terapie / Yigru Zeltil / pag. 50
film. Depinde pe cine întrebi / Militon Stănescu / pag. 52
teatru. Adevăr frust și umor în valuri / Cristina Rusiecki / pag. 54
proză. Cercul dramatic al istoriei / Dorica Boltașu / pag. 58
arte vizuale. „Occupy the blockchain!” / Raluca Nestor Oancea
/ pag. 60
arte vizuale. Nostalgii comune / Andreea Raluca Grecu / pag. 62
idei. Critica timpurie a neoliberalismului economic și altele / Aurelian Giugăl / pag. 64
idei. Hegel. Sinteze și, inevitabil, polemici / Gelu Sabău / pag. 66
români în lume
Tatiana Pascaru / Un interviu cu mama / pag. 70
studii & cercetări
Cătălin D. Constantin / Piața, loc simbolic al orașului. Punct de pornire: piețe din Cehia / pag. 73
proiectele fcab
românia discretă.
Interviu cu Roxana-Talida Roman / „Tot ce vei ace tu, individual, se va reflecta asupra tuturor” / pag. 82
Documentele Augustin Buzura.
Despre ce va urma… / pag. 92
Secțiune realizată de Dana Gagniuc-Buzura
Ilustrația ediției: expoziția „Occupy the blockchain”, Anca Poterașu Gallery, București, 2021. Coperta: vedere din expoziție. Fotografiile lucrărilor și cele ambientale îi aparțin lui Serioja Bocsok și au fost obținute prin amabilitatea galeriei.