Sari la conținut
Autor: CĂTĂLIN STURZA
Apărut în nr. 459
2014-03-06

25 vs. 700: dilema telefoanelor de fiţe

    Mozilla, producătorul browser-ului Firefox, a prezentat la Mobile World Congress Barcelona un prototip de smartphone ieftin, pe care vrea să îl lanseze în ţările sărace la preţul de 25 de dolari. Potrivit BBC, pentru a dezvolta modelul, compania a intrat în parteneriat cu producătorul chinez de microcipuri low-cost Spreadtrum. Smartphone-ul va fi mult mai puţin performant faţă de „fraţii mai mari“, dar va putea rula aplicaţii şi va oferi acces la Internet. Mozilla speră că se va impune astfel în ţările sărace în faţa companiilor mai mari. Ţările în curs de dezvoltare şi pieţele de frontieră reprezintă ultima oportunitate de creştere puternică a vânzărilor pentru producătorii de smartphone-uri, după ce pieţele dezvoltate au ajuns deja la maturitate. Iată o problemă, într-o piaţă emergentă cum e cea românească: ultimul model Samsung Galaxy costă 700 de dolari şi e un telefon cu care: vorbeşti, dai sms-uri, intri pe internet şi rulezi aplicaţii. Smartphone-ul Mozilla costă 25 de dolari şi e un telefon cu care: vorbeşti, dai sms-uri, intri pe Internet şi rulezi aplicaţii. Ambele sunt asamblate de chinezi (unele telefoane, foarte probabil, în aceeaşi fabrică). Dacă a fi văzut cu ultimul model Samsung Galaxy pe masă, la o terasă de fiţe, nu e o prioritate pentru tine, oare pe care ar trebui să-l alegi?