| Un material de Iuliana Alexa |
Mulți din cei care au astăzi peste 40 de ani s-au adaptat rapid la internet, iar cei născuți și crescuți în era digitală înoată lejer ca niște pești în acest ecosistem fluid, schimbător, mereu updatat, proteic, colorat și zgomotos care este informația. Trăim, respirăm, adesea adormim cu telefonul sub nas pe vreuna din platformele media la care suntem abonați. Suntem dependenți de informație, până acolo încât au apărut clinici de detoxifiere de internet. Comunicarea, așa cum o știam, s-a schimbat. Cum evoluează, în acest context, literatura, artele vizuale etc? Ce rol au mesajele comerciale în viața noastră de zi cu zi? Cum te faci auzit pe internet, în condițiile în care concurezi cu alte sute de mii de inși care vor să se facă auziți în exact același moment? Internetul poate crea staruri, poate răsturna guverne, poate fi folosit pentru a salva vieți sau pentru a genera mișcări nocive (white supremacy, de exemplu). Internetul, în sine, e amoral. Felul cum îl folosim contează.
Violeta Popescu – Presa tradițională și internetul
Anton Moise – Mesaje virale. Ce sunt, cum se fac, la ce folosesc?
Andrei Ionescu – Psihologia comunicării
Maria Alexeev – Cum să îți formezi publicul online
Carmen Corbu – Conținutul creat de utilizatori. Între aspirația la artă și valențele sociabilității