Teodora Coman Piesa de rezistență Poezie Editura Nemira
Respirație, apă, numărătoare. Efort. Corpul tău și celelalte corpuri. O interogare de sine, autocritică și autoironică. Sau ce se întâmplă în sala de fitness, când corpul e centrul de focus și mintea trebuie să tacă.
Volum nominalizat de Victor Cobuz:
„Tema relației individului cu propriul corp este una destul de populară în literatura română a ultimei jumătăți de secol. Cu multă (auto)ironie și cu o fină observație socială și psihologică, Teodora Coman ne oferă o imagine a felului în care identitățile noastre sunt modelate de spațiul public în care trăim.”
<<
mi-e teamă de ce mi place mai mult: ciocolata, falsa libertate de
a nu face nimic, alegeri în disperare de cauză.
când mi-a fost rușine de corp, m-am concentrat pe intelect.
când mi-am dat seama că nu vorbesc fluent, am trecut la scris –
de o vreme, m-am apucat de sport.
nu mă pot ocupa simultan și de minte, și de corp, chiar dacă
separarea lor a dus la neputința unui răspuns ferm, coordonat la
stimuli, stresori.
ce pot face cu o minte frumoasă vs. carnea în exces a unui corp
lipsit de autocontrol
sau cu un corp decent fără mintea cea de pe urmă?
am fost un copil orhidee, permeabil la influenţe, insinuări
și am visat la rezilienţa păpădiei înflorite în cele mai ostile locuri,
imaginea cu fisura din asfalt m-a împăcat cu banalul, l-a făcut
mai prietenos
fără efect special.
nu mai vreau să demonstrez nimic anume,
doar să mă suport,
să exist fără motivaţie, (os)tentaţie,
susceptibilităţi, așteptări,
să fiu un triumf al vieţii în sine
fără efort, fără validări.
>>
Premii și nominalizări: Premiul Observator Universitas Nominalizare la Premiul Radio România Cultural Categoria Poezie
„Cam totul este tiranie socială sau conformism, livrate sub forma binelui universal: relațiile interumane, statutul profesional, familia, cariera, ideea de împlinire. Wellness s-a dezvoltat pe una dintre marile noastre vulnerabilități: nemulțumirea de sine.” (Teodora Coman)
Revista Cultura realizează un catalog anual al celor mai importante momente care definesc tendințele în arta și gândirea românească. Pentru acestă primă ediție, selecția s-a bazat pe nominalizări făcute de critici și jurnaliști culturali și pe opțiunile redacției.
Sursele imaginilor și fragmentelor de text folosite aparțin autorilor, organizatorilor și distribuitorilor.