Este un artist polonez, având o amprentă stilistică particulară mai ales în creaţiile sale din ultimul deceniu. Limbajul ţesăturii în arta lui Cygan porneşte de la utilizarea efectelor vizuale create de construcţia urzelii circulare ale cărei direcţii diferite sunt apoi reflectate pe suprafaţa ţesăturii. Criticul de artă polonez Irena Huml declară despre lucrările lui: „…au o substanţialitate prin care el dezvoltă un limbaj vizual expresiv în opera de artă textilă. Acest limbaj evidenţiază identitatea materialului textil, stabilind autonomia şi locul acestora în relaţie cu alte lucrări contemporane… Natura singulară a geometriei create în tapiseriile sale monumentale indică o personalitate disciplinată care îşi controlează emoţiile, exprimate în forme polisemice, abstracte, create din puncte luminiscente integrate în suprafeţele întunecoase ale ţesăturii de fond. În termenul convenţiei şi al stării, fac economie de scheme cromatice şi se desfăşoară pe suprafeţe imense de alb, bej, juxtapuse pe umbrele negrului, ale sepiei, asemenea afinităţilor unei gravuri… o constantă căutare de a da sens lucrurilor şi de a găsi în obiectul ţesut relaţia mutuală a texturii, ca să contureze calitatea tensiunilor, gradaţiile saturaţiei, cu o inerentă energie şi putere de a transmite un mesaj. Aceste mesaje sunt într-adevăr sugestive, permiţând o contemplare liniştită, afectând imaginaţia prin stimularea asocierilor bogate: peisaj peculiar, note muzicale, diagramă a unui monitor cardiac, ca să menţionăm doar căteva aspecte…“ (Huml, 2007).
El creează un alfabet vizual în mod consecutiv pentru acest limbaj propriu, mereu în evoluţie, datorită căruia putem recunoaşte imediat lucrările sale (orice formă ar îmbrăca – n.a.), care au câştigat atenţia juriilor naţionale şi internaţionale, fiind premiat de mai multe ori, începând cu anii ‘80. Printre materialele utilizate de el predomină inul şi bumbacul, lâna şi sisalul în combinaţiile cele mai variate. Cygan declară: „Am fost adesea întrebat de ce îmi place sisalul atât de mult. Există multe motive: atunci când m-am apucat să ţes, sisalul a fost cel mai ieftin şi cel mai popular material natural folosit. Deşi absoarbe excelent coloranţi textili, arată bine şi în starea sa naturală. Substanţa sa îmi aduce aminte de aspectul material al întregii compoziţii. Sisalul, în forma sa naturală de galben pai, uşor lucioasă, arată cel mai bine alături de lâna colorată negru-mat. Relaţia dintre aceste două materiale nu este afectată de faptul că sisalul se oxidează treptat în timp şi devine cu un ton de gălbui din ce în ce mai închis, pentru că în majoritatea compoziţiilor sunt cel mult două culori.“
Tehnica folosită de Cygan este o ţesere circulară, o urzeală pe care şi-o construieşte singur de fiecare dată. Pornind cu ţesătura din mijlocul formei, în funcţie de silueta pe care doreşte s-o obţină, îşi modelează ţesătura „din mers“. Tehnica lui este o abordare personalizată, pentru că a căutat să asocieze materialul cu textura şi fermitatea ţesăturii, care să incite prin rafinament, echilibrul formei şi calitatea texturii, într-o gamă cromatică temperată, minimală, cu accent pe compoziţia întreagă. În ultimile lucrări a experimentat cu fibre optice, introduse în urzeală şi bătătură şi conectate la o sursă electrică luminoasă care-şi schimbă culoarea, astfel că lucrările devin vii, vibrează şi te surprind în fiecare clipă a contemplării.