Imagine de copertă: Making of Trei kilometri până la capătul lumii | Regia: Emanuel Pârvu | Scenariu: Emanuel Pârvu și Miruna Berescu |
credit foto: Vlad Dumitrescu pentru Asociația FAMart
Cifre cu subiect și predicat
Ce muzică ascultă românii. Cine sunt cei care ascultă rock și cine cei care ascultă manele?
Autor: Nicu Ilie
Preferințele muzicale ale românilor au cunoscut unele modificări în ultimul deceniu, cele mai importante fiind scăderea semnificativă a ponderii celor care preferă muzica pop-dance, creșterea ponderii celor care ascultă manele, dar și a celor care ascultă muzică clasică.
Emanuel Pârvu: „Din păcate, cred că trăim într-o… savană violentă, ca să parafrazez un documentar al anilor ’70”
„Trei kilometri până la capătul lumii” a fost distins cu premiul Queer Palm la Festivalul de la Cannes, ediția 2024. Este cel de al treilea lungmetraj semnat de Emanuel Pârvu, după debutul „Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor” care a primit 2 premii la Festivalul de Film de la Sarajevo în 2018 și lungmetrajul „Marocco”, selectat la Festivalul de la San Sebastian 2021.
Ce mi-ar plăcea ar fi niște întrebări pe care să le aibă spectatorii după ce au văzut filmul, niște întrebări pentru ei înșiși – „sunt eu un părinte bun pentru copilul meu? / știu să îmi ascult copilul?/ știu să-mi înțeleg copilul? / este mai importantă fericirea copilului meu decât imaginea mea?”
Eugen Ovidiu Chirovici: „Mi s-a spus mereu, de când am publicat prima carte, în 1991, că romanele mele sunt foarte cinematice”
În martie 2024, producția americană „Sleeping Dogs”, ecranizare a romanului „Cartea oglinzilor” de Eugen Ovidiu Chirovici, a avut premiera în România, la o zi după premiera internațională.
„Mă interesează să știu că am dat tot ceea ce am fost capabil pentru a naște o poveste care, din punctul meu de vedere, trebuie să fie nu doar interesantă, nu doar frumoasă, ci și adevărată, asta în sens ontologic. Sau, cum se spune în lumea filmului, că tot discutăm despre filme, o poveste cu miză… ”
Back and Front Stages. Pe urmele artistei Irina Codreanu
Trecând prin sălile muzeelor, coridoarele arhivelor, rafturile tăcute ale bibliotecilor, precum și prin fostele ateliere ale artiștilor din București și Paris, Mirela Baciak, Sophie Thun și Aurora Király s-au angajat în acest proiect de cercetare transcontextuală pentru a căuta înrudirea în timp.
Martin Schulz în conferința de la SNSPA:
„Reforma Uniunii Europene este urgentă, pentru că trăim vremuri dramatice!”
George Maior „Conflicte și ciocniri de legitimitate în câmpul marilor ideologii”
Cum istoria, cu convulsiile, incertitudinile și crizele ei, continuă neabătută, este de la sine înțeles că principiile de legitimitate, inclusiv cele dominante – precum democrația liberală și statul de drept –, au parte de contestări și competiție, de reinterpretări ale semnificației și ale sensului, uneori cu efecte importante în practica politică și strategică a statelor.
Aurelian Giugăl
Politică, media și societate. Perspective critice.
Ca o sinteză, pot spune că fundamentul teoretic al volumului se află la intersecția dintre (i) ideea de spațiu geografic (vezi conceptul de spatial turn – Nigel Thrift), (ii) cea de inegalitate (de la accesul la piața muncii, la infrastructură, servicii de orice fel, servicii medicale indiferent de natura lor, nu doar de spitale etc.) și (iii) modul în care aceste spații sociale sunt reprezentate în științele sociale, în mass‑media sau în producțiile cinematografice.
În 2023, 4 dramaturgi debutanți (Ștefan Iancu, Cătălina Mihai, Edda Coza și Alin Uberti) au fost selectați într-o rezidență de creație în proiectul Rezidență: București.
Dramaturgii au scris despre relația cu orașul în urma unui workshop cu Mihaela Michailov, au avut un proces de documentare susținut de Muzeul Municipiului București, au aprofundat construcția textelor în două workshopuri cu doi dintre cei mai cunoscuți dramaturgi la nivel european (Duncan Macmillan și Ivan Vyrypaev) și au colaborat cu regizorii Eugen Jebeleanu, Catinca Drăgănescu, Andrei Măjeri și Radu Iacoban în producția a patru spectacole sonore.
Sci-art your life! Proiect dezvoltat de Asociația META Spațiu
Proiectul a fost o soluție necesară pentru adaptarea și flexibilizarea sectorului artistic din România. Pe termen lung, proiectul a funcționat ca un catalizator pentru schimbări durabile, a avut un impact semnificativ asupra modului în care societatea românească abordează conexiunile dintre artă, știință și cultura contemporană și a contribuit la transformarea pe termen lung a scenei culturale locale într-un pol distinct al identității culturale.
Cu personajul la psiholog, un dialog propus de Teatrul Nottara
Rapiditatea cu care se schimbă condițiile de viață, accesul la resurse, dezvoltarea tehnologiei, schimbarea valorilor, credințelor și principiilor de viață, generează context favorabil apariției simptomelor specifice anxietății sau depresiei. Capacitatea de adaptare este depășită de viteza cu care se produc transformările și acestea susțin starea de stres. (Iulia Buzan, psiholog)