Sari la conținut
Prima pagină » Articole recente » Andrei Diaconescu: „Românii au un interes tot mai crescut pentru locuințe care să reflecte foarte bine stilul lor de viață”

Andrei Diaconescu: „Românii au un interes tot mai crescut pentru locuințe care să reflecte foarte bine stilul lor de viață”

| Interviu realizat de Corina Taraș-Lungu |

 

Piața imobiliarelor este în plină dezvoltare. Se construiește non-stop, în ritm alert. Ce criterii de calitate există și cum aleg clienții dintre atât de multe oferte?

Ultimii ani de context pandemic cred că au creat pentru piața imobiliară oportunitatea produsului de calitate. Această perioadă a adus schimbări inclusiv în percepția oamenilor asupra propriilor locuințe și i-a determinat să fie mult mai riguroși cu alegerile pe care le fac. Noi vorbeam încă de la începutul primelor dezvoltări One de sustenabilitate, de practici durabile în construcții, de materiale prietenoase cu mediul, de smart homes. Pentru noi toate acestea au fost o prioritate încă de la început, tocmai pentru că ne-am dorit să oferim o perspectivă nouă asupra ideii de locuire în București.
Ca să rezum, clienții au acum oportunitatea produsului de calitate, iar atunci când aleg o locuință sunt atenți la zona în care e situată aceasta, la ansamblul din care face parte – iar aici o popularitate crescută o au dezvoltările multifuncționale, care înglobează, pe lângă locuințe și servicii, facilități comerciale, magazine, restaurante, birouri, ceea ce înseamnă o eficientizare a timpului petrecut în trafic și apartenența la o comunitate.

Care sunt trendurile actuale în materie de lux rezidențial?

Dacă ne referim la nișa premium a unităților rezidențiale, cu siguranță elementelor de sustenabilitate li se adaugă elemente de design specific, un spațiu foarte generos, compartimentări ingenioase, materiale premium. Penthouse-urile pe care le dezvoltăm în ansambluri precum One Mircea Eliade, One Verdi Park sau One Herăstrău Park sunt o expresie a unui stil de viață contemporan, care îmbină design-ul cu funcționalitatea exprimată prin terase generoase, spații verzi, piscină interioară, acces privat cu liftul, priveliști spectaculoase asupra orașului. Alte dezvoltări din portofoliul nostru, precum One Peninsula sau One Modrogan mizează pe unități rezidențiale high-end în zone exclusiviste, care devin disponibile extrem de rar și care oferă intimitate, liniște, confort.

Cum preconizați că se vor schimba gusturile sau modul de viață al oamenilor în următorii 5 ani, din perspectivă imobiliară?

Ultimii doi ani ne-au demonstrat că românii au un interes tot mai crescut pentru locuințe care să reflecte foarte bine stilul lor de viață și care să le ofere tot confortul de care au nevoie. Cu siguranță, sustenabilitatea și certificarea verde vor continua să fie foarte importante, mai ales că astfel de criterii oferă acces la creditele verzi, cu multiple beneficii pentru proprietari. Cred că dezvoltările multifuncționale vor fi la fel de populare, deoarece conceptul propus de acestea înseamnă timp mai mult pentru familie sau activitățile care ne fac plăcere. Ca un exemplu, aș menționa One Cotroceni Park, pe care îl dezvoltăm în prezent pe locul fostei platforme Ventilatorul și care este cel mai mare proiect de regenerare urbană din Bucureștiul actual, care va revitaliza un întreg cartier. Cu oferta rezidențială din acest ansamblu One pătrunde și pe segmentul veniturilor medii și medii-ridicate și propune un concept original, care integrează peste 850 de locuințe, spații de birouri ultra-moderne, precum și o gamă foarte variată de servicii și facilități, precum spații verzi, restaurante, piste de alergare și ciclism, cafenele, sală de gimnastică, piscină, farmacie, servicii de curățenie, cinema, birouri dinamice, apartamente moderne și facilități educaționale. Putem spune fără probleme că One Cotroceni Park se conturează ca un adevărat oraș în oraș, care va aduce valoare comunității locale și Bucureștiului însuși.

Proprietățile dumneavoastră sunt certificate ca fiind locuințe verzi. Cum împrieteniți proiectele One United Properties cu mediul?

Încă din 2015 am devenit membri ai Romania Green Building Council (RoGBC), o organizație care promovează responsabilitatea față de mediu și eficiența energetică și chiar de atunci am făcut o tranziție conștientă către clădiri complet durabile, toate proiectele rezidențiale ale One fiind certificate „Green Homes”. În plus, toate clădirile de birouri pe care le dezvoltăm sunt certificate sau pre-certificate WELL Health & Safety și LEED Platinum de către US Green Building Council, una dintre cele mai exigente certificări privind impactul asupra mediului și performanța. În plus, la sfârșitul anului 2021, One a aderat la Pactul Global al ONU, cea mai mare inițiativă de sustenabilitate din lume, angajându-ne să raportăm anual progresul în domeniul sustenabilității.
Viziunea One United Properties constă în inovarea prin practicile de construcție, revitalizând zonele abandonate, oferind locuințe, birouri și spații comerciale integrate în comunități vibrante, cu beneficii multiple și impact minim asupra mediului. Cu fiecare nouă comunitate dezvoltată, ne simțim responsabili pentru cartierul în care construim și buna funcționare a acestuia. Prin urmare, investim în infrastructură și în soluții de care nu vor beneficia doar rezidenții și clienții One United Properties, ci comunitatea în ansamblu, ele servesc întregii comunități în vederea îmbunătățirii rețelei rutiere, aspectului, funcționalității, siguranței în oraș.
Credem în planificarea urbană conștientă, care poate crește densitatea orașelor, împiedicând extinderea ulterioară în suburbii, care, prin definiție, înseamnă trafic, aglomerație și, în consecință, poluare. Bucureștiul se află deja în top 10 orașe aglomerate din lume și, prin urmare, ca dezvoltator, ne dorim să ne implicăm în construirea de orașe conectate, care compensează efectul negativ al traficului auto.

Vă reinventați constant brandul și pare că partea de inovare este foarte importantă pentru One. În ce fel v-a afectat criza energetică?

Suntem un business solid, care s-a adaptat cu succes provocărilor din ultimii ani, de la pandemie la creșteri ale prețurilor. Cu siguranță costurile energetice, dar și scumpirea materialelor de construcție au reprezentat o provocare pentru toți jucătorii din segment. În cazul nostru, pentru ca efectele să fie atenuate au fost comandate în avans materiale și servicii, astfel încât toate proiectele au rămas în graficul prestabilit.
One este un brand care a crescut organic și care, spunem noi, este astăzi garanția calității în imobiliare. Iar acesta este rezultatul efortului unei întregi echipe de oameni pasionați, oameni dedicați, care muncesc enorm. Este rezultatul unei echipe de profesioniști în domeniu, unii dintre ei mai vechi, alții mai noi, dar care au în comun multă creativitate și spirit întreprinzător. Ca societate antreprenorială, noi am crescut odată cu proiectele noastre, iar această creștere se reflectă și în formula echipei One. Credem în sprijinirea tinerilor, pe care îi primim cu brațele deschise dacă se potrivesc cu filosofia noastră și felul de a face lucrurile, la fel cum avem alături printre cei mai buni specialiști din țară, cu experiență solidă în construcții, arhitectură, design, vânzări de real estate. Ne dorim ca fiecare dintre aceștia să fie stimulat să își atingă potențialul, să se simtă apreciat, să simtă că face parte din acest brand 100% românesc, să poată crește în direcția care i se potrivește cel mai bine.
Ca rezultate de business, am raportat venituri de 1,1 miliarde de lei în 2021, în creștere cu 105% față de rezultatul din 2020, ceea ce reprezintă un prag istoric pentru companie. Totodată, pentru 2022 estimăm venituri de 1,52 miliarde de lei și un profit brut de 647,4 milioane de lei. Pentru anul acesta pregătim livrarea a patru dezvoltări rezidențiale: One Verdi Park, One Modrogan, One Timpuri Noi și One Floreasca Vista și vom începe construcția la One Lake District și One High District, două dezvoltări rezidențiale de amploare care, în mod similar cu One Cotroceni Park, se adresează segmentului de clienți cu venituri medii și medii-mari.

Investițiile din domeniul imobiliar par acum o sursă garantată de profit. Care este intervalul în care o afacere în domeniul imobiliar devine sustenabilă? Oferta One United Properties cuprinde atât ansambluri rezidențiale, cât și clădiri de birouri. Ce rentează mai mult pentru un investitor?

Istoric vorbind, investițiile în proprietăți au fost întotdeauna și vor fi și în continuare cea mai bună metodă de a păstra și a crește valoarea banilor. Valoarea activelor imobiliare se află pe un trend ascendent și, totodată, ea produce și un venit de 4%-6% pe an în cazul apartamentelor și 6%-7,5% în cazul clădirilor de birouri.

Andrei Diaconescu este co-fondator și director executiv al companiei One United Properties, unul dintre principalii dezvoltatori imobiliari de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte din România, companie listată de curând la Bursa de Valori București.

Un comentariu la „Andrei Diaconescu: „Românii au un interes tot mai crescut pentru locuințe care să reflecte foarte bine stilul lor de viață””

  1. Pingback: Oameni - Case - Orașe. Dinamica utilizării spațiului public și a spațiului privat - Revista Cultura

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.