Alex Prager: Compunerea şi descompunerea mulţimii. Afiş internaţional

Un articol de CARMEN CORBU

O atmosferă de film semnat Alfred Hitchcock sau David Lynch, un glam retro în cromatică hiperrealistă şi contemporană. Apropiată de industria cinematografică, artista americană Alex Prager lucrează cu decoruri şi cu figuranţi. Fotografia care rezultă dintr-o astfel de punere în scenă seduce şi nelinişteşte. Imaginile sunt populate de mulţimi în care caracterele sunt deconectate de la realul imediat: fiecare îşi trăieşte gândul şi emoţia solitar, expresia e individuală şi ruptă de contextul unificator. Perspectiva lucrărilor lui Prager este cea a unei societăţi suprasaturate de comunicare şi contacte interpersonale, în care capacitatea individului de a le susţine clachează. Artista este prezentă în această perioadă la târgul Art Basel 2014, la standul galeriei Lehmann Maupin, cu lucrări din seria „Crowd“. Alex Prager este prezentă în colecţii importante, la Muzeul de Artă Modernă din New York sau la Moderna Museet din Stockholm. Anul trecut, „Crowd #1“, o lucrare datată 2010, a fost cumpărată la casa de licitaţii Phillips New York cu peste 43.000 de dolari.

alex-prager-Crowd-#4-artsyAlex Prager, Crowd #4 (New Haven), 2013, Archival pigment print 151.1 × 190.5 cm (c) artsy.com

 

alex-prager-Crowd_9_Sunset_Five_pressAlex Prager, Crowd #9 (Sunset Five) (detaliu), Archival pigment print (c) alexprager.com

Comentariile sunt inchise.

epaper Legenda comenzi: instructiuni_epaper