Mircea Deaca, „Cinematograful Postfilmic“

Un articol de ***

Mentalitatea lui „merge si asa“ si a lui „si ce daca…“ a devenit o constanta a unei societati in declin obisnuita cu starea de perdant istoric. Absenta invatamântului extins si performant despre media contemporana ne indeparteaza de mentalitatea occidentala, transformându-ne concetatenii intr-o masa de manevra facila pentru mecanisme automate de persuasiune si de marketing politic. „Cinematograful postfilmic“ trage un semnal de alarma in fata pauperitatii studiilor academice care au tangenta cu teoria audiovizualului.
Volumul este un bricolaj de lecturi din diverse studii de cinema, analize si interpretari completate de ilustratii. Cartea atrage atentia asupra multitudinii de reflectii si unghiuri de abordare aplicate filmului, asupra dezvoltarii cercetarii de film si de media audiovizuala. Oprindu-se asupra mutatiilor pe care le sufera filmul de la Hollywood in ultimele decenii, autorul urmareste semnele trecerii de la filmul pe pelicula la filmul fabricat digital.
Mircea Deaca este doctor in teorie de film si audiovizual la Paris-Sorbona III & Catedra de romanistica a Universitatii „Heinrich Heine“, Düsseldorf. El are un DEA in audiovizual la Paris si licenta in filologie la Bucuresti. A publicat „Carnavalul si filmul lui Fellini“ (Ed. Libra, 2010) si „Camera secunda. Articole si studii de film“ (1983-2011) (Ed. Brumar, 2011). Are in pregatire lucrarea „Anatomia cognitiva a filmului. Introducere in abordarea semio-cognitiva a discursului audiovizual“ (Ed. Universitatii Bucuresti). Preda cursuri de analiza si teorie a discursului audiovizual (Centrul de Excelenta al Studiului Imaginii, Facultatea de Istorie, Departamentul de Istoria Artei si Universitatea de Arte din Timisoara).

Un comentariu pentru “Mircea Deaca, „Cinematograful Postfilmic“”

epaper Legenda comenzi: instructiuni_epaper