„Lacul din vis“ se întoarce

Un articol de Vivia Sandulescu

Dupa o absenta de cinci ani, ne-am reîntâlnit, la final de stagiune, cu „Lacul lebedelor“ în viziunea lui Gheorghe Iancu, pe scena Operei Nationale din Bucuresti. Carui fapt îi datoram aceasta? În primul rând, schimbarii echipei manageriale (printre altele, e cunoscut în cercurile profesionale modul nu tocmai elegant în care coordonatorul baletului Operei din 2008, Simona Somacescu, s-a despartit de colaboratorul sau, pâna de curând cel mai mare balerin al Italiei si un coregraf foarte apreciat în Peninsula), cât si nevoii de a avea în repertoriu un titlu major, a carui productie (costisitoare) nu apucase sa fie nici pe departe amortizata de cele câteva reprezentatii de dupa premiera.
Cum spectacolul este o reluare, nu mi-am propus sa-l comentez din nou („Lacul din vis“ a fost titlul cronicii mele la vremea aceea), ci sa punctez câteva aspecte care se reveleaza peste timp, precum si distributiile curente. (Nu pot sa nu remarc ca, în pofida unui marketing destul de sustinut, nu am gasit niciun alt comentariu, cronica sau critica ulterioara seriei de patru spectacole din luna iunie, ci doar prezentari promotionale – la atât sa se rezume oare reactia spectatorilor avizati?)
Personal, am retrait aceleasi impresii de acum câtiva ani despre regia inventiva, dar scenariul nu foarte coerent, despre decorurile de atmosfera – amestec de epoca clasica franceza si tarista – si costumele „pasaresti“, de vis, din scena balului de la Curte, semnate de Luisa Spinatelli. Am aplaudat fara rezerve duetul dintre Regina-Mama si Deirfgeis, alter-ego-ul rasturnat si cu interpretari oedipiene al lui Siegfried, dar am gasit nejustificat faptul ca ansamblul de fete danseaza la demi-pointe în actul I si am bombanit revazând dansurile de caracter din actul III, care redistribuie doar informatia coregrafica standard si dintre care cel napolitan nu pastreaza nimic napolitan, ca si poloneza din actul I, prea saltareata pentru un dans aristocratic, asezat. Am apreciat desenele proaspete din actul IV, deplasarea insolita, adesea laterala a formatiilor de lebede si serpentina în care se încadreaza Odette când pare pe punctul de a iesi din poveste, dar mi-am dorit ca ansamblul de lebede sa fie conceput pe mai multe trepte în adâncime (efectul de trompe l’oeil presupune nu doar ca balerinele mai mici sa fie plasate în plan îndepartat, ci si o diferentiere a înaltimii miscarii sau pozei în functie de apropierea de rampa a liniei de ansamblu, astfel încât sa fie percepute în scara).
Si am constatat din nou ca, într-o viziune în care lupta dintre bine si rau este una interioara, psihologica, drama eroului principal este în fond cea a ratarii maturizarii: în final, Printul adolescent ramâne tot cu mama, recunoscându-se învins de framântarile subconstientului sau –, o subtilitate cu care spectatorului îi e greu sa se identifice.
Daca în urma cu cinci ani pariul pe care si-l propusese coregraful Gheorghe Iancu viza vârsta frageda a interpretilor principali, abia iesiti de pe barele scolii, cum s-ar spune, acum avem de-a face cu niste balerini rodati, care între timp si-au largit repertoriul si si-au îmbogatit consistent experienta scenica. Cristina Dijmaru (Odette/Odile) este tot miniona si cu o linie corporala frumos modelata, dar a câstigat în siguranta si în modul de a-si conduce miscarea, studiata si îngrijita, ceea ce se traduce mai ales prin echilibre calme si turatii sigure. Valentin Stoica a crescut ca un interpret romantic si dramatic, interiorizat, un partener de nadejde pentru balerine de categoria pana.
În distributia a doua, Bianca Fota îsi etaleaza siguranta dobândita într-un deceniu de când danseaza dublul rol Odette/Odile, cât si calitatile tehnice si fizice îmbunatatite în acest interval, dar stresul îsi spune cuvântul, reducând din stralucirea sa obisnuita. Alaturi de ea, Robert Enache intra în pielea lui Siegfried cu firesc si degajare, dovedind ca e un Print capabil sa danseze în lucrari mai grave decât „Alba ca Zapada“.
O placuta surpriza ne rezerva Bogdan Plopeanu, vazut pâna nu demult doar la Teatrul de Balet din Sibiu, unde si-a facut ucenicia. Înalt, aspectuos si mobil, cu miscari largi si prestanta, Deirfgeis este acea umbra mai mare decât realitatea care se sincronizeaza cu eroul, creând iluzia duplicarii.
În rolul Reginei-Mame, atât Bianca Fota cât si Laura Blica sunt prezente rafinate, întruchipari ale unui personaj ce se impune fara efort în deciziile fiului, ca si în ochiul spectatorului.
Atunci când, la conferinta de presa, domnul director general Razvan Dinca sublinia ca de asta data distributia este exclusiv româneasca, se referea probabil la acoperirea cu angajati si colaboratori ai ONB, caci printre acestia se afla o seama de dansatori japonezi. În lipsa altor premiere de balet în stagiunea curenta, cooptarea în colectiv a unor balerini din tari precum Anglia, Israel, Italia, Bulgaria s.a. este principalul motiv de mândrie si de speranta de regenerare a companiei. Astfel, Benno – prietenul lui Siegfried care înlocuieste clasicul Bufon – îsi gaseste în Shuhei Yoshida un interpret de talia lui Vlad Toader, cu ale carui sarituri si manejuri de virtuozitate eram obisnuiti si pe care continuam sa-l aplaudam în distributia a doua. Sena Hidaka si Shohei Horiuchi în Prietenii lui Benno (alaturi de Laura Blica) sunt si ei achizitii de foarte buna calitate, la fel ca si Lebedele mici, Reina Yagura, Rin Okuno sau Mariya Lozanova.
Cu un ansamblu mai omogen ca altadata si o desfasurare cursiva – datorata si asistentei asigurate de Stefan Banica si Roxana Ciuca –, „Lacul lebedelor“ în versiunea lui Gheorghe Iancu este o recuperare binevenita, care speram sa se mentina o vreme în repertoriul ONB, depasind dificultatea de a avea o sumedenie de colaboratori care sa compenseze parametrii de avarie ai companiei.
Dincolo de aceasta, însa, ramâne dezideratul întocmirii unor proiecte de perspectiva si a unui plan cel putin anual, care sa fie comunicat de catre conducerea teatrului propriilor dansatori si publicului. Fara acestea, spectacole precum „Lacul lebedelor“ sunt doar picaturi sclipitoare pe suprafata unui iaz neprimenit.

30 comentarii pentru “„Lacul din vis“ se întoarce”

  1. august 9, 2013 la 9:44 pm

    Cand erati consilier la Opera, exista plan anual?
    Se vede ca va e dor de mareata era Babusca…

  2. august 10, 2013 la 10:53 am

    Ca de obicei, Vivia Sandulescu face speculatii pe marginea unor decizii managerial-artistice ale unei institutii la care n-a avut acces niciodata ca balerina(ea fiind absolventa a Liceului de Coregrafie!). De aici si comentariile Dumneaei care sunt mai degraba expresia unei neimpliniri profesionale! Referindu-ma punctual la acuzatia pe care mi-a adus-o, precizez ca nici in calitate de Coodonator nici de Sef al Companiei de Balet a ONB(2009-2011) n-am avut vreun comportament ireverentios fata de vreun colaborator al ONB, martori fiind tocmai proiectele si invitatii pe care i-am adus la ONB, in mandatul meu. Neintelegerile publice au fost intre Gheorghe Iancu si Catalin Ionescu Arbore, Directorul General al ONB. Mai mult decat atat, in martie 2009, Dl. Iancu a renuntat la conducerea companiei de balet pe care i-o oferise Dl.Arbore, dandu-si demisia!!!…. In cercurile profesionale se cunoaste in detaliu acest aspect, iar comentariul Viviei Sandulescu, cum am relatat la inceputul comentariului meu, reprezinta o otrava aruncata din nou, in speranta ca ar putea sa compromita bunul renume profesional de care ma bucur!

  3. august 10, 2013 la 12:38 pm

    Re.2: Pentru a oferi inca o davada a calomniei proferata de Vivia Sandulescu la adresa mea, precizez ca reluarea spectacolului „Lacul lebedelor” n-a avut loc dupa ce eu n-am mai fost Seful companiei de balet a ONB, respectiv in 2011, ci atunci cand Catalin Ionescu Arbore n-a mai fost Directorul General al ONB, respectiv in 2013!!! Pesemne ca Vivia Sandulescu uzeaza prea mult de citatul conform caruia: „calomniaza, calomniaza, calomniaza ca ceva tot o ramane!”

  4. august 10, 2013 la 3:53 pm

    Toata lumea din cercurile profesionale stie scandalul monstru, cu istericale, de atunci si cum i-ai interzis dl.Iancu sa mai intre in opera. Cat tupeu ai!?!?…

    Nimeni nu te mai primeste pe nicaieri din cauza caracterului infect pe care il ai!!

    Fug toti cand te vad!

    La manastire cu tine, poate mai ai o sana…Rusine!!!

  5. august 10, 2013 la 4:03 pm

    Observ cu tristete ca Revista Cultura s-a transformat intr-un tabloid care publica barfele, comentarile si dejectiile tuturor neimplinitilor! Catt priveste comentariul tau „Luoana Petrescu”, sunt eu mare dar nu intr-atat incat sa dau directive portarului sa nu-l mai primeasca pe Iancu Gheorghe! Sa fim seriosi, acesta este privilegiul exclusiv al Directorului!

  6. august 10, 2013 la 4:11 pm

    Erati mana in mana, ca doar el te-a pus!! Cu cate peripetii inca…
    Si tu faci parte din acei neimpliniti de care vorbesti.
    Sa iti fie rusine ca stai pe margine si arunci cu noroi…asta ti-a mai ramas!

  7. august 10, 2013 la 4:23 pm

    Rusine tie duduie „Luana Petrescu”!!! Te exprimi ca un birjar ordinar si proferezi calomnii la adresa uneia dintre cele mai mari artiste ale Romaniei! Ar trebui sa-i fiti cu totii recunoscatori pentru tot ceea ce a adus Operei cat a condus Baletul! Ea a realizat in doar 2 ani ceea ce generati intregi de balerini doar au visat. Poate ca va manaca pe toti invidia, gelozia, oftica, si unde mai pui ca-i si frumoasa, inteligenta si talentata! Huo voua detractorilor!

  8. august 10, 2013 la 4:31 pm

    Te ascunzi in spatele unor nume…cine sa iti ia tie apararea?!
    Cine sa te invidieze pe tine?!
    Mai sunt si alte balerine frumoase, inteligente si talentate si mai bune decat tine.. in nici un caz nu esti singura, asa cum te consideri..aici se recunoaste problema pe care o ai si pe care o stim cu totii.
    Cat despre ce ai facut, mai bine nu faceai deloc…rezultat zero.

  9. august 10, 2013 la 4:45 pm

    Duduie „Luana Petrescu” Simona Somacescu nu se ascunde dupa alte nume dupa cum bine poti vedea in postarile anterioare, iar de aparat n-are nevoie. Ea este o valoare incontestabila pe care mizerile dumitale sau ale altor invidiosi frustati n-o pot atinge. personal ii sunt recunoscatoare pentru toate prestatiile Dumneaei atat ca Prim-balerina cat si in postura de conducatoare a Baletului Operei care mi-au imbogatit inima si mintea! Nu exista termen de comparatie intre Dumneaei si altii! Cu cat vei accepta mai repede aceasta realitate cu atat te vei linisti in ura care se revarsa peste tot ce atingi si murdaresti!

  10. august 10, 2013 la 4:52 pm

    Saraca de tine…traiesti intr-o lume a ta…
    Ai nevoie de medicamente.
    Mare pacat, draga Simona.
    Numai bine si sanatate multa iti doresc.
    Luana

  11. august 10, 2013 la 5:06 pm

    Poate in acest final apoteotic ai curajul sa te si semnezi cu numele tau sau postura de calomniator din umbra iti este mai la indemana? Sau oi fi vreun pui de securist cu norma intreaga la Securitatea de dinainte de ’89?

  12. august 10, 2013 la 10:12 pm

    Urmaresc spectacolele de balet de la Opera de peste 50 de ani dar nu-mi amintesc sa fi vazut numele de Luana Petrescu pe vreun afis al acestui teatru, in schimb pe Simona Somacescu am urmarit-o inca de pe vremea cand era eleva laLiceul de Coregrafie iar mai tarziu in cariera stralucita pe care a avut-o ca Prim-balerina a Operei. O admir si astazi tocmai pentru eleganta cu care stie sa strabata aceasta perioada tulbure in care pare ca nu mai exista o ierarhie impusa de valorile autentice si toti neaveniti isi dau cu parerea.

  13. august 10, 2013 la 11:25 pm

    Penibila discutia asta dintre ,,artisti,,se vede de la o posta calitatea…

  14. august 11, 2013 la 6:33 am

    Penibil este comentariul Viviei Sandulescu impotriva D-nei Simona Somacescu, fara nicio legatura cu subiectul articolului! Si se vede treaba ca mai are si alti „complici” intr-ale denigrarii si calomnierii. Asa si-au gasit ei locul in viata: mintind, colportand si calomniind!

  15. august 11, 2013 la 8:06 am

    Discutia se poarta in jurul titlului „Lacul lebedelor” sau al versiunii d-lui Gheorghe Iancu a acestui spectacol? Astfel ne aducem aminte ca versiunea Maestrului Oleg Danovski, care s-a prezentat aproape 50 de ani pe scena Operei, a fost scoasa in mandatul lui Babusca Mihai, sub conducerea lui Ludovic Spiess, lipsind publicul din Bucuresti multi ani de aceasta opera. Iar daca vrem sa fim conformi cu adevarul, Simona Somacescu a fost printre cei care s-a luptat pentru reluarea acestui important titlu, ca membru in comisia de concurs pentru jurizarea proiectului artistic al acestui spectacol! De altfel, implicarea Dumneaei in aducerea in Romania a unor lucrari deosebit de importante este arhicunoscuta, deci in niciun caz n-ar putea fi banuita vreodata ca ar pleda pentru excluderea sau ignorarea unor lucrari. Constat ca unii sufera de memorie selectiva, in cel mai bun caz, sau pur si simplu ignora ca am fost martori cu totii la ceea ce a realizat Simona Somacescu pentru Opera din Bucuresti si implicit pentru noi, publicul. Asa incat, mai usor cu denigrarile!

  16. august 11, 2013 la 8:52 am

    Aceasta individa, Simona Somacescu, este avida de putere, razbunatoare si penibila.
    A facut enorm de mult rau, pe unde a trecut. Toti o ocolesc. Tot ce a facut a facut doar cu un scop…sa se preamareasca si sa se laude permanent nefondat…uitand ca lumea, publicul, vede obiectiv adevarul. Incercarile astea tampe de reabilitare sporesc dispretul si mila celor care o cunosc, sau care au auzit de acest trist personaj.

  17. august 11, 2013 la 9:20 am

    Daca Vivia Sandulescu isi culege informatiile din „cercurile profesionale” instituite adhoc la coltul culoarului, marturisesc ca sunt surprins ca nu si-a inceput articolul felicitand conducerea ONB pentru reluarea productiei lui Gheorghe Iancu in conditiile in care, in actualul Consiliu Artistic al ONB Alin Gheorghiu si Mihai Babusca s-au opus vehement reluarii acestui spectacol, in versiunea lui Gheorghe Iancu, in schimb o ataca pe Doamna Simona Somacescu care n-a avut nicio legatura cu aceste dispute facute publice deja, tinand cont de faptul ca Dumneaei nu mai este in Opera din 2011! Nu trebuie sa fi prea inteligent sa realizezi ca aici este vorba de o ura viscerala indreptata impotriva Doamnei Simona Somacescu pentru care detractorii sai nu precupetesc niciun efort in confectionarea unor minciuni aruncate de-a valma doar, doar le-o crede cineva!

  18. august 11, 2013 la 9:54 am

    Indiferent de situatie si interese Opera are nevoie de Lacul Lebedelor in repertoriu. Tu l-ai scos, din motive meschine si nefondate, iar altii l-au readus. Publicul se bucura si e incantat! A fost o munca de echipa, generala, cu un rezultat de exceptie. Bravo balerinilor, bravo conducerii si bravo Operei!

    Si rusine tie!!!

  19. august 11, 2013 la 10:53 am

    Am parcurs cu rabdare atat articolul cat si comentariile postate si nu inteleg de ce exista atata incapatanare in a face vinovat de o decizie, o persoana care se dovedeste ,aproape matematic, ca n-are nicio legatura cu scoaterea spectacolului „Lacul lebedelor” de pe scena Operei. Din comentarii reiese ca „Lacul lebedelor” a fost scos din repertoriu de Mihai Babusca sub conducerea lui Ludovic Spiess. De asemenea, ca Simona Somacescu este una dintre persoanele careia i se datoreaza readucerea acestui titlu major pe scena Operei din Bucuresti. Referitor la intreruperea reprezentatiilor spectacolului lui Gheorghe Iancu, am inteles ca aceasta este consecinta relatiilor dintre el si Catalin Ionescu Arbore, Dir. Gen. al ONB, in urma demisiei pe care Iancu si-a depus-o. Drept urmare,PROBA care o scoate pe Simona Somacescu din discutie este tocmai faptul ca, sub conducerea lui Alin Gheorghiu, incepand din 2011, nu s-au reluat reprezentatiile spectacolului, decat dupa venirea la conducerea Operei a noului Director General, fapt care nu s-a petrecut sub mandatul d-nei Simona Somacescu. iata consecintele nefaste ale unui articol scris in mod partizan si eronat astfel manipuland opinia publica in sensul dorit de detractori!

  20. august 11, 2013 la 11:51 am

    E foarte bine ca s-a reluat..e nevoie de Lacul Lebedelor. Noi ne bucuram de fiecare spectacol!
    Acest spectacol nu se realiza fara dedicarea, munca, sacrificiul, dorinta tuturor celor implicati.
    Iar Simona Somacescu a intervenit la momentul respectiv, amplificand starea conflictuala si scoaterea acestui spectacol deosebit! O stie toata lumea dansului! Nu a avut o actiune pacifista, de conciliere si respect fata de publicul vaduvit. Nu a stiut decat sa dezbine, sa se razbune si sa minta permanent, dezinformand si faurindu-si un piedestal pe care nu il merita.

  21. august 11, 2013 la 12:43 pm

    Mie imi place cand citesc ceva sa si inteleg ceea ce citesc! De data aceasta, nu inteleg ce vina are Simona Somacescu pentru ca Mihai Babusca sub conducerea lui Ludovic Spiess a scos de pe scena Operei Romane „Lacul lebedelor” si niciun ziarist gen Viviana Sandulescu sau unul dintre comentatorii de mai sus nu s-au revoltat timp de mai multi ani? De asemenea, nu inteleg ce vina are Simona Somacescu ca Gheorghe Iancu s-a certat cu Directorul General al Operei Catalin Ionescu Arbore iar acesta i-a intrerupt reprezentatiile spectacolului sau pe scena Operei? va rog, cine poate sa ma ajute sa inteleg ce minte au comentatorii care insista s-o vada rastignita ca vinovata far vina pe Simona Somacescu, cea care prin prestatiile sale artistice a imbogatit prestigiul Operei Romane in tara si in lume? Nu cumva suntem martorii punerii in scena a unui alt „sectacol” la care noi n-am platit bilet?

  22. august 11, 2013 la 2:08 pm

    Piedestalul pe care se afla Simona Somacescu nu si l-a construit denigrandu-si colegii, ea si l-a consolidat onorandu-i prin spectacolele pe care le-a organizat in onoarea lor! Piedestalul i l-am construti noi toti, publicul, ziaristii, criticii de specialitate din tara si strainatate, cuceriti de talentul ei care ne-a emotionat ani de-a randul!

  23. august 11, 2013 la 6:55 pm

    Da…cat o fi platit draga dna., pentru piedestalul asta, sifonat acum si mereu? Si in ce fel…?
    Ca sa apara doar ea pe scena…sa vorbeasca aiureli si sa fie in centrul atentiei…alimentand-si insistent orgoliul bolnav, care a adus-o sa fie un nimeni azi.
    Se aude ca multi din colegii ,,onorati,, nici nu mai vor sa auda de ea, la cum s-a comportat cu ei.

  24. august 11, 2013 la 7:21 pm

    Depun marturie ca singura perioada a Baletului Operei cand a fost condus in mod coerent, in baza unui proiect si cu o disciplina profesionala care a dus compania, in doar 2 ani, in rand cu cele mai prestigioase companii de balet din lume, a fost cand la conducerea acesteia s-a afla d-na SIMONA SOMACESCU! A fost pentru noi mai mult decat o colega, un Maestru si nu de putine ori chiar ca o mama. Din postarile de mai sus, oricine isi poate da seama cine sunt cei care se simt deranjati si chiar amenintati de succesul Baletului Operei din Bucuresti condus de SIMONA SOMACESCU! Acest lucru este confirmat de lipsa totala a oricaror evenimente semnificative pe care sa le fi realizat Baletul Operei in cei 2 ani de cand d-na Simona Somacescu nu mai este la Opera!

  25. august 11, 2013 la 7:35 pm

    Bine ca am scapat de ea!!!

  26. august 11, 2013 la 7:57 pm

    Mihai Livezeanu, Luana Petrescu sau Sanda Timar Iovan te roade rau de tot INVIDIA, OFTICA, GELOZIA, NEPUTINTA! Vezi negru in fata ochilor, ai fiere in gura tot timpul? Propria Mediocritate te sufoca! Faci clabuci la gura si scuipi venin in jur. Pesemne ca toata viata ti-ai mancat de sub unghii si plangeai in pumni cand alti isi primeau aplauzele la scena deschisa. Sa te duci sa-ti iei certificat de handicapat, ca-ti dau bani lunar!!!

  27. Art.10 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului: „Exercitiul libertatii de expresie(…) poate fi supus unor formalitati, conditii, restrangeri sau unor sanctiuni prevazute de Lege, care constituie masuri necesare, intr-o societate democratica, pentru(…) protectia reputatiei sau a drepturilor altora.”
    Acuzatia publica a numitului Mihai Livezeanu, fara probe, ca d-na Simona Somacescu ar fi mituit ziaristi, cronicari, critici de specialitate, posturi de televiziune si manageri ai unor institutii culturale nationale si internationale pentru a scrie sau a vorbi la superlativ despre Dumneaei timp de peste doua decenii, despre calitatea prestatiilor sale artistice sustinute pe scenele lirice din tara si strainatate, constituie infractiune potrivit Legii deoarece dauneaza atat reputatiei sale cat si persoanelor din mass-media, incalcandu-le in plus si dreptul lor la libera expresie. Infractiunea este agravata de faptul ca infractorul a folosit o identitate falsa pentru a savarsi fapta incriminata de Lege. Publicarea acestor acuzatii nereale (fara probe) de catre webmaster-ul revistei constituie infractiunea de favorizare a infractorului. Procuratura, cand si daca va fi sesizata, va avea obligatia legala sa identifice persoana infractorului prin toate mijloacele specifice. Din consideratie fata de Revista Cultura, cred ca infractiunea a fost posibila prin necunoasterea Legii de catre webmaster-ul care a permis postarea comentariului infractional. De aceea, solicit pe aceasta cale radierea comentariilor postate, faptele care potrivit Legii contin elementele infractiuni impotriva d-nei Simona Somacescu si a altora.

  28. august 12, 2013 la 3:25 pm

    Acelasi lucru se va intampla si cu SOMACESCU SIMONA care si-a luat identitati false proferand acuzatii si calomnii fata de autoarea articolului cat si de cititorii revistei Cultura, care si-au exprimat liber parerea.
    Sunt incriminate diverse nume, acuzatii, insinuari si calomnii, iar numita SOMACESCU SIMONA va trebui sa raspunda in FATA LEGII.

  29. Egalitatea in fata Legii este o valoare acceptata de catre toata lumea! In fata Legii insa, sunt luate in considerare nu parerile ci faptele, probele materiale cum sunt inscrisurile si publicatiile. Ori, in cazul de fata, d-na Vivia Sandulescu ii ataca reputatia d-nei Simona Somacescu in articolul supus comentariilor si nu invers. Exista porbe oficiale ca in anul 2008 dl. Gheorghe Iancu era Coordonatorul Baletului Operei si nu Simona Somacescu, cum afirma d-na Vivia Sandulescu in articol, tot asa cum exista probe oficiale ca in anul 2009 dl.Gheorghe Iancu s-a despartit de Opera Nationala Bucuresti dandu-si demisia din functia de Coordonator al Baletului, dupa nenumarate divergente publice intre Dumnealui si fostul Director General dl. Catalin Ionescu Arbore.

  30. august 13, 2013 la 7:46 am

    Interesant este faptul ca desi, asa cum relateaza Vivia Sandulescu in articolul sau, la actuala reluare a spectacolului „Lacul lebedelor” nu sunt alte articole scrise pe acest subiect(„nu am gasit niciun alt comentariu, cronica sau critica”) iata ca denigrarea reputatiei mele devine cel mai arzator subiect din aceasta vara! Oare cine se simte atat de amenintat de mine, profesional bineinteles? „Luana Petrescu, Sanda Timar Iovan, Mihai Livezeanu” sau cum oi mai fi vrand sa te numesti, ai face mai bine sa-ti cheltui energia in favoarea unor actiuni mai nobile decat in calomnierea mea. Esti atat de orbit de ura si spaima incat nu ti-ai dat seama ca prin postarile tale deja ti-ai devoalat identitatea. E ca in ghicitoarea: „palarie intr-un picior, ghici ciuperca ce-i?” Te rostogolesti la vale si nu realizezi ca singurul care „se duce la fund” esti TU! In caderea ta, incerci cu disperare sa te agati de cate cineva in speranta ca neputinta ta va fi uitata, pierduta din vedere. Inutil! Si pentru ca tot am dat citate, reflecteaza si la acesta: „ulciorul nu merge de multe ori la apa”, ti-a mers pana acum cu minciunile proferate la adresa mea dar de aici inainte nu se va mai intampla asa! Exista Legi in tara aceasta si voi uza de ele, asa sa stii!

epaper Legenda comenzi: instructiuni_epaper